NSCLC 17.03.2019

אפטיניב בחולים עם סרטן גרורותי או חוזר חיובי למוטציית HER2

ל-Afatinib פעילות ברמה נמוכה אך משמעותית בטיפול באדנוקרצינומה חיובית ל-HER2: מחקר רטרוספקטיבי בינלאומי רב-מרכזי

מוטציות HER2 נמצאות בכ-1-3% של גידולי ריאה מסוג אדנוקרצינומה. עם שימוש הולך וגובר בריצוף מהדור הבא (next generation sequencing) באבחון, אנחנו מודעים ליותר חולים עם גידולי ריאה נושאי מוטציה ב-HER2. נתונים מעטים זמינים בנוגע למהלך קליני ותוצאות הטיפול ב-afatinib, מעכב Pan-HER, בגידולים מסוג זה.

קבוצת אונקולוגים וחוקרי סרטן מ-Memorial Sloan Kettering Cancer Center, בצעו מחקר מקיף לאפיון שיעורי התגובה ל-afatinib, סוגי מוטציות HER2, משך התגובה, זמן התגובה והישרדות.

החוקרים אספו מידע על 27 מטופלים עם אדנוקרצינומה שלב IV או אדנוקרצינומה חוזרת נושאת מוטצית HER2, שטופלו ב-afatinib. מתוך 23 חולים שהוערכו, 3 חולים הגיבו לטיפול (Partial response)י(13%, 95% רווח סמך [CI]י4-33%). בנוסף, 57% מהחולים (13/23) הציגו התייצבות המחלה ו-30% (7/23) סבלו ממחלה פרוגרסיבית.

החוקרים תיעדו תגובות חלקיות בחולים עם אינסרציה של HER2 באקסון 20. שני מטופלים עם תגובות חלקיות טופלו בעבר ב-trastuzumab ו-pertuzumab. חציון משך התגובה ל-afatinib היה 6 חודשים (טווח 5-10); חציון הזמן על הטיפול היה 3 חודשים (טווח 1-30), חציון הישרדות הכוללת מיום אבחון של גרורות או מחלה חוזרת היה 23 חודשים (95% CIי18-53 חודשים).

ל-Afatinib ישנה פעילות ברמה צנועה יחסית בטיפול באדנוקרצינומה ריאתית נושאת מוטציה ב-HER2, כולל תגובות לאחר כשלון של טיפול בתרופות מכוונות נגד HER2.

מקור:

Lai, W. Victoria, Louisiane Lebas, Tristan A. Barnes, Julie Milia, Ai Ni, Oliver Gautschi, Solange Peters et al. "Afatinib in patients with metastatic or recurrent HER2-mutant lung cancers: a retrospective international multicentre study." European Journal of Cancer 109 (2019): 28-35.

נושאים קשורים:  NSCLC,  afatinib,  HER2,  TKIs,  אדנוקרצינומה,  סרטן ריאה,  כימותרפיה,  מחקרים
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו