סרטן הערמונית 20.03.2019

השפעת הגיל על רמות אנזלוטומיד ואבירטרון בדם

השפעת הגיל על פרמקוקינטיקה של תרופות אנטי-אנדרוגניות במתן פומי

תרופות (צילום: אילוסטרציה)
תרופות (צילום: אילוסטרציה)

טיפולים אנטי-אנדרוגנים במתן פומי משמשים בעיקר גברים מבוגרים יותר, אך חסרים מחקרים אמיתיים המעריכים את השפעת הגיל על חשיפה פרמקוקינטיקית. קבוצת חוקרים ואונקולוגים מאוניברסיטת אוטרכט שבהולנד פרסמו החודש מחקר שנועד להעריך את השפעת הגיל על פרופילים פרמקוקינטיים של abiraterone acetate ו-enzalutamide במציאות קלינית רלוונטית למטופלים.

החוקרים ביצעו מחקר רטרוספקטיבי תצפיתי על מנת להעריך את השפעת הגיל על רמות abiraterone acetate או enzalutamide במרפאה היומיומית השגרתית. נבדקה השפעת הגיל על השגת יעדי התרופה הרצויים.

סה"כ 71 חולים קבלו abiraterone acetate ו-61 קיבלו enzalutamide. החוקרים מצאו שמאפייני החולים הבסיסיים והמינונים לא היו תלויים בגיל. לא נמצאו הבדלים הקשורים לגיל בחשיפה למטבוליטים העיקריים של אבראטרון אצטט, למעט מטבוליטים פעילים Δ (4) -Abirateroneי(D4A) עם ריכוז פלסמה חציוני של 2.5 × 10-3 מ"ג / ליטר לעומת 1.3 × 10-3 מ"ג / ליטר בקבוצת רבעון הגיל הצעיר ביותר (p = 0.03).

עבור אנזאלוטאמיד, לא נמצאו הבדלים משמעותיים בחשיפה, למעט חומצה carboxylic enzalutamide, עם ריכוז פלזמה חציוני של 5.8 מ"ג / L לעומת 3.9 מ"ג / ליטר ברבעון הגיל המבוגר ביותר (p=0.03). עם זאת, מניתוח הנתונים נראה שהבדל זה נגרם בעיקרו על ידי חולה אחד בן 99 שנים. לסיכום לגיל לא הייתה השפעה משמעותית על השגת היעד של שתי התרופות.

מחקר זה לא הראה השפעה משמעותית של הגיל על פרופילים פרמקוקינטיים של abiraterone acetate ו-enzalutamide, למעט D4A והמטבוליט הלא פעיל חומצה metabolite carboxylic enzalutamide, שניהם בעלי ערכי חשיפה גבוהים באופן משמעותי אצל גברים מבוגרים יותר. השגת היעד התרופתי של abiraterone ו-enzalutamide לא הושפעה באופן משמעותי על ידי גיל, דבר המצביע על כך גיל אין כל השפעה קלינית רלוונטית על החשיפה אלה טיפולים אנטי אנדרוגן דרך הפה. עם זאת, ההשפעה הקלינית של חשיפה גבוהה יותר ל-D4A בזכרים מבוגרים נותרה בלתי ידועה

מקור:

Crombag, Marie-Rose BS, Merel van Nuland, Andries M. Bergman, Hilde Rosing, Jan HM Schellens, Alwin DR Huitema, and Jos H. Beijnen. "Impact of age on exposure to oral antiandrogen therapies in clinical practice." Prostate cancer and prostatic diseases 22, no. 1 (2019): 168.

נושאים קשורים:  סרטן הערמונית,  אנזלוטאמיד,  אקסטנדי,  מחקר קליני,  מחקרים
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו