סרטן ערמונית גרורתי 24.03.2019

עמידויות של סרטן ערמונית גרורתי עמיד לסירוס mCRPC

איתור של AR-V7 קשור בהישרדות נמוכה יותר במסגרת טיפול באנזלוטמיד ואבירטרון בסרטן הערמונית

מעקב אחרי חולים בסרטן הערמונית. אילוסטרציה

Androgen receptor splice variant 7 - AR-V7 - הינו וריאנט גנטי של קולטן אנדרוגן שמביא לייצור קולטן שאינו תלוי בליגנד לצורך הפעלתו. קולטן מסוג זה איננו מעוכב על ידי טיפולים אנטי אנדרוגנים, כולל abiraterone ו enzalutamide. לאור העובדה שמחקרים קודמים גילו כי זיהוי AR-V7 בתאים סרטניים (CTC) משמש כאינדיקטור פרוגנוסטי שלילי ליעילות הקלינית של טיפולים הורמונליים משניים, קבוצת חוקרים אמריקאים מאוניברסיטת ג'ון הופקינס ערכו מחקר רב מרכזי לבדיקת עמידויות נוספות של סרטן ערמונית גרורתי עמיד לסירוס mCRPC.

תוצאות  המחקר שנקרא PROPHECY - ClinicalTrials.gov identifier NCT02269982 פורסמו החודש בכתב העת המדעי המוביל Journal of Clinical Oncology.

החוקרים כללו 118 גברים עם mCRPC שהתחילו טיפול ב-abiraterone או enzalutamide. זיהוי AR-V7  בדגימות היה במתאם באופן עצמאי עם הישרדות ללא התקדמות מחלה קצרה יותר (Hazard ratio 1.9 or 2.4 depending on type of assay) ועם הישרדות כללית נמוכה יותר (יחס סיכון 4.2 או 3.5 בהתאם למערך מדידת חלבונים בו השתמשו).

נתונים אלה התקבלו לאחר התאמה למספר CTC ולגורמים פרוגנוסטיים קליניים. לגברים חיוביים ל-AR-V7 עם mCRPC היתה פחות תגובתיות לטיפול המאוששת על ידי שינוי ברמות אנטיגן ספציפי לערמונית (0% עד 11%) או תגובת רקמות רכות (0% עד 6%).

איתור של AR-V7 ב-CTCs מנבא הישרדות נמוכה יותר במסגרת טיפול באנזלוטמיד ואבירטרון. יש להציע טיפולים חילופיים לחולים עם סרטן הערמונית גרורתי עמיד לסירוס (mCRCP).

מקור:

Pantel, Klaus, Claudia Hille, and Howard I. Scher. "Circulating Tumor Cells in Prostate Cancer: From Discovery to Clinical Utility." Clinical chemistry 65, no. 1 (2019): 87-99.

נושאים קשורים:  סרטן הערמונית,  אנזלוטאמיד,  אקסטנדי,  מחקרים,  Abiraterone,  ; AR-V7,  קולטני אנדרוגן
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו
22.04.2019, 16:32

האם ניתן לבצע בארץ איתור של AR-V7? אם כן מי מבצע זאת?