אי ספיקת לב 28.03.2019

הרציונל הפזיולוגי בשימוש ב-Sacubitril / valsartan ל-HFpEF

תובנות קליניות ופרספקטיבות על האסטרטגיה הטיפולית בשימוש ב-Sacubitril / valsartan ל-HFpEF

לב אנושי (צילום: אילוסטרציה)

Sacubitril / valsartanי(ARNI) הינם קבוצת התרופות הראשונה המשלבת מעכב neprilysin וחוסם קולטן אנגיוטנסין. קבוצת קרדיולוגים איטלקים פרסמו החודש סקירה בכתב העת הקליני International Journal of Cardiology שדנה ברציונל המנגנוני ובהיבטים הקליניים של השימוש בתרופה זו.

החוקרים מדגישים כי מבחינת המנגנון לעיכוב הכפול של sacubitril /יvalsartan יש את היתרון של חסימה במקביל של מנגנונים פרו פיברוטים / פרו היפרוטרופים (מרכיב אנגיוטנסין חוסם קולטן) תוך גירוי מנגנונים אנטי פיברוטים / אנטי היפרטרופים (רכיב מעכב neprilysin). יתר על כן, לתרופה החדשה יש תכונות natriuretic ומשתנות, שימור טוב יותר של תפקוד הכליות, שליטה טובה יותר בלחץ הדם לעומת מעכבי מערכת anginotensin ורנין, ושיפור של צימוד תפקודי עליה-חדר.

כתוצאה מפעילות זו, sacubitril / valsartan מספקת הגנה רחבה יותר לאיברי המטרה מאשר טיפול חוסם קולטן אנגיוטנסין לבד, כולל הלב, וכלי הדם והגנה הכליות. עד כה, לתרופה זו אין אינדיקציה בחולים עם אי ספיקת לב עם חלק פליטה משומר (HFpEF). עם זאת, מנגנון הפעולה המורכב שלה וניסויים קליניים קודמים בחלט מצביעים על ההצלחה האפשרית שלה HFpEF.

בסקירה החוקרים מדגישים את הרציונל, התובנות הקליניות ונקודות המבט שמאחורי השימוש ב-sacubitril / valsartan ב-HFpEF, תוך התייחסות ספציפית ליעילותו האפשרית במנגנונים פתופיזיולוגיים, כגון היפרטרופיה בשריר הלב, פיברוזיס ואיסכמיה, תפקוד כליות, צימוד חלקי. כל אלו, לטענתם, קשורים בחוזקה ללחץ דיאסטולי מוגבר של חדר שמאל, סימן ההיכר הנפוץ לתסמונת רב-שכבתית זו.

מקור:

Gori, Mauro, Emilia D'Elia, and Michele Senni. "Sacubitril/valsartan therapeutic strategy in HFpEF: Clinical insights and perspectives." International journal of cardiology(2018).

נושאים קשורים:  אי ספיקת לב,  אנטרסטו,  sacubitril/valsartan,  ENTRESTO,  HFrEF,  ARNI,  מחקרים
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו