תיאור מקרה 24.04.2019

תיאור מקרה: סוכרת סוג 1 התפתחה בשל תסמונת DRESS והסתבכה עם תירוטוקסיקוזיס

במקרה זה הדו"ח שופך אור על הפתוגנזה של DRESS והסקואלה שלה ומדגים כי חולים עם DRESS דורשים טיפול ארוך טווח ומעקב צמוד

קבוצת רופאים מ-Peking Union Medical College Hospital מתארים בכתב העת המדעי Diabetes Therapy אישה בת 46 שהתייצגה במחלקה פנימית עם פריחה, חום, לימפדנופתיה, אאוזינופיליה וירידה בתפקוד כבד. האישה טופלה עם Ornidazole עבור rosacea טרם הופעות הסימפטומים וקבלתה במחלקה.

שבועיים לאחר התייצגותה היא פיתחה קטואצידוזיס סוכרתי. בבדיקת מעבדה נמצאה עם פגיעה משמעותית בתפקוד איי בטא בלבלב (ערכי מעבדה שעתיים לאחר ארוחה: גלוקוז 22.0 mmol / L, C- פפטיד <0.017 nmol / L, פרו אינסולין <0.23 pmol / L ושלילית לנוגדנים עצמיים.

כמה ימים לאחר מכן, עברה בדיקת טומוגרפיה ממוחשבת משופרת (enhanced CT) כדי לבדוק ממאירות. מיד לאחר הבדיקה החולה פיתחה thyrotoxicosis עם ספיגת יוד נמוכה ורמות גבוהות ביותר של יוד בשתן ובפלסמה.

המטופלת אובחנה בסופו של דבר עם תגובה לתרופה עם drug reaction with eosinophilia and systemic symptoms - DRESS, תגובת רגישות לתרופה עם אאוזינופיליה וסימפטומים מערכתיים. זוהי תגובת רגישות יתר לתרופות.

מחקרים הראו כי דיסרגולציה של מערכת החיסון במהלך DRESS גורמת לחולים להיות רגישים יותר למחלות חדשות. כאן הרופאים מדווחים על חולה שהתאוששה מ-DRESS אך פיתחה סוכרת מסוג 1 מסובכת עם תירוטוקסיקוזיס שנגרם על ידי יוד. במקרה זה, הדו"ח שופך אור על הפתוגנזה של DRESS והסקואלה שלה ומדגים כי חולים עם DRESS דורשים טיפול ארוך טווח ומעקב צמוד.

מקור:

Wang, Jingjing, Xuemin Gao, Yuanjie Li, and Fan Ping. "A Case Report of Fulminant Type 1 Diabetes Mellitus Caused by Drug Reaction with Eosinophilia and Systemic Symptoms (DRESS) Complicated by Iodine-Induced Thyrotoxicosis." Diabetes Therapy (2019): 1-6.

נושאים קשורים:  DRESS,  סוכרת סוג 1,  תיאור מקרה,  מחקרים,  תירוטוקסיקוזיס
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו