נוגדי קרישה 20.05.2019

האינטראקציה בין טיפול בנוגדי קרישה לבין החלפת פלזמה טיפולית

סקירה שיטתית: השפעת טיפול החלפת פלזמה על קרישה בחולים המקבלים טיפול בנוגדי קרישה

נוגדי קרישה (אילוסטרציה)

החלפת (טרנספיוזן) פלזמה טיפולית (TPE) מסירה חלבוני קרישה, אך השפעתה על תרופות נוגדות קרישה טרם הובנה. קבוצת מחקר אמריקאית מאוניברסיטת Duke שבצפון קרולינה ערכה בדיקה שיטתית של הספרות כדי לקבוע את השפעות הקרישה של TPE על חולים המקבלים טיפול נוגדי קרישה סיסטמי.

החוקרים ביצעו חיפוש אחרי מחקרים המשלבים אוצר מילים ומילות מפתח הקשורות בחילופי פלזמה טיפולית, פלסמפרזיס, נוגדי קרישה ותרפיה במאגרי המידע MEDLINE, CINAHL, EMBASE ו-Web of Science עד ליוני 2018.

התוצאה העיקרית היתה ההשפעה של TPE על פעילות אנטי-XA, זמן טרומבופלסטאין משופעל (aPTT), או יחס זמן קרישה מנורמל בינלאומי (INR). התוצאות המשניות היו דיווחים על דימום או על פקקת.

סך של 1,830 מאמרים נסקרו ושמונה מחקרים רלוונטים זוהו. המחקרים שנבחרו (חמישה דו"חות מקרה ושלוש סדרות מקרה) כללו 23 חולים והעריכו את ההשפעות של שבעה נוגדי קרישה.

שישה מחקרים של הפרין unfractioned, הפרין נמוך משקל מולקולרי, ונוגדי קרישה פומיים ישירים הראו ירידה ברמות אנטי Xa. שני מחקרים של הפרין unfractioned ושל הפרין נמוך משקל מולקולרי הראו עלייה ב-aPTT. מחקר אחד של Warfarin הראה עלייה ב-INR לאחר ה-TPE. דיווחים על דימום לאחר TPE התרחשו בשני חולים ופקקת באחד.

החוקרים מסכמים שבחולים המקבלים טיפול נוגדי קרישה, TPE קשורה לירידה בפעילות נגד XA ולעלייה ב-APTT וב-INR. נראה ששינויים אלה בקרישה לא מגדילים באופן משמעותי את הסיכון לדימום או לאירוע תרומבוטי. הנתונים מצביעים על הצורך במחקר פרוספקטיבי כדי לחקור את ההשפעה הקלינית האמיתית של TPE על טיפול נוגדי קרישה.

מקור:

Hodulik, Kimberly L., Adam G. Root, Leila S. Ledbetter, and Oluwatoyosi A. Onwuemene. "Effects of therapeutic plasma exchange on anticoagulants in patients receiving therapeutic anticoagulation: a systematic review." Transfusion (2019).

נושאים קשורים:  מחקרים,  NOACS,  אנטיקואגלנטים חדשים,  קומדין,  Warfarin,  הפרין,  הפרין נמוך משקך מולקולרי,  דימום,  קרישה,  פלזמהפרזיס,  עירוי פלזמה
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו