קשיחות רפה של הפין 17.06.2019

תסמונת קשיחות רפה של הפין - תסמונת אורולוגית חדשה?

ניתוח איכותני של שיח מטופלים על תסמונת Hard Flaccid של הפין

מטופל במרפאה אורולוגית. אילוסטרציה

תסמונת קשיחות רפה של הפין (Hard Flaccid HF) היא תסמונות מורכבת המשפיעה באופן משמעותי על חיי המין והחברה. מאחר שיש כיום רק סדרת מקרים אחת בספרות הנוגעת לתסמונת HF, היא לא הוכרה כמצב רפואי אמיתי. תסמונת HF דווחה בעיקר במספר פורומים של מטופלים, והגדרתה המדויקת, שכיחותה, אטיולוגיה וטיפול אינם ידועים.

קבוצת אורולוגים ביצעה מחקר על בניסיון להבין את אופי התסמונת וכיצד היא נתפשת בקרב גברים. תוצאות המחקר פורסמו בכתב העת המדעי Journal of impotence research.

החוקרים דלו מידע מאתרי פורומים מקוונים בשפה האנגלית שהוערכו באופן שיטתי על מנת לבצע הערכה איכותינית תיאורית. בוצע חיפוש אחר פורומים בשימוש במינוח "Hard flaccid; forum", והנתונים נאספו מפרסומי הפורומים שנמצאו.

מערכי הנתונים נותחו תוך שימוש בניתוח תאמטי שכלל שלושה חודשי דיונים (ספטמבר 2018 - נובמבר 2018) ושולבו לאנליזת טריאנגולציה. סך של 12 דיונים בפורום, המכילים 6,150 תגובות, נותחו. הנושאים שעלו מניתוח הנתונים כללו: "אני רוצה לוודא שיש לי HF"; "איך הגעתי למצב כזה?"; "מחפש תמיכה בבחירת טיפול - מי יעזור לי?"; "איך אני יכול להתמודד עם המצב הזה?"

ניתוח תמטי הראה כי רוב מקרי HF החלו לאחר אירוע טראומטי. שכיחות הדיווחים על תסמינים הקשורים ל-HF משתנה במידה ניכרת. הסימפטומים הנפוצים ביותר של HF הם קשיות חלקית של הפין גם כשהוא במצב רפוי (איננו בזיקפה), שינויים בתחושת הפין, תפקוד זיקפה, ומצוקה נפשית.

החוקרים מסכמים שלמרות שהתסמונת איננה מוכרת על ידי הרשויות הרפואיות הגדולות, גברים רבים סובלים תסמינים הקשורים בתסמונת HF. מחקרים מדעיים עתידיים ומחקרים קליניים חייבים להתבצע על מנת להבין את הפתופיזיולוגיה המדויקת של תסמונת HF ולפתח טיפולים יעילים.

מקור:

Gul, Murat, Linda M. Huynh, Farouk M. El-Khatib, Faysal A. Yafi, and Ege Can Serefoglu. "A qualitative analysis of Internet forum discussions on hard flaccid syndrome." International Journal of Impotence Research (2019): 1.

נושאים קשורים:  מחקרים,  זיקפה,  אין אונות,  אימפוטנציה,  תפקוד מיני
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו