תפקוד מיני 17.07.2019

האם ליבידו של נשים מושפע מחוסר ברזל?

מחקר חדש בדק האם מאגרי ברזל קשורים בהפרעות בתפקוד המיני בנשים

חוסר ברזל (ID) ותפקוד מיני של נשים (FSD) משפיעים יחד על יותר מ-25% מאוכלוסיית העולם. קבוצת גינקולוגיות פרסמה החודש עבודת פיילוט שנועדה לזהות קשר בין שני מצבים רפואיים אלה על סמך הספרות הקיימת ולחקור את הקשר ההדדי במחקר חתך קטן.

החוקרים ביצעו חיפוש במאגרי מידע אחרי פרסומים המתייחסים לשני המצבים ID ו-FSD. המכנים המשותפים שהתקבלו שימשו לגיבוש השערות בנוגע לאינטראקציה של מחלות אלו. במקביל, 45 נשים בריאות בגיל העמידה השלימו שאלונים על תפקודן המיני וסיפקו דגימת דם לצורך קביעת רמות פריטין והמוגלובין.

מדדי התוצאה העיקריים כללו ניתוח של תשובות לשאלות על מיניות והקשר ביניהן לבין רמות של פריטין בדם והמוגלובין. התוצאות המשניות כללו הערכה של השפעות נוספות על הליבידו, כגון הורמוני מין, מצב גיל המעבר, בריאות וסיפוק בחיים.

מטבוליזם מוחי מונואמינרגי, היפרפרולקטינמיה והפרעות בלוטת התריס, פגיעה ביחסים סוציו-אמוציונליים, חרדה מוגברת ודיכאון מתקיימים הן ב-ID והן ב-FSD ומספקים את ההסברים האפשריים המקיפים ביותר לאסוציאציה הנתפסת בין שני התנאים. למרות קווים משותפים אלה, הממצאים האמפיריים במחקר שהחוקרים ביצעו לא הראו שום מתאם בין ID ו-FSD. החוקרים כן זיהו השפעה מסוימת של מצב הורמונלי בגיל המעבר על תפקוד מיני.

באוכלוסיית המחקר לא נמצאה השפעה של חוסר בברזל על תפקוד מיני למרות שמהספרות עולה כי FSD עשוי להיות לפחות בחלקו עקב חוסר בברזל.

החוקרים מסכמים כי יש הצדקה למחקרים נוספים בתחום בהתחשב ביתרונות הפוטנציאליים לבריאות המינית, ובהתחשב בכך כי אלו מצבים הניתנים לזיהוי ולטיפול בקלות.

מקור:

Hartmann, Conny Joanna, Barbara Sutter, Manuela Fehr, and Petra Stute. "Impact of body iron store on sexual function: a comprehensive review and pilot cohort study in midlife women." Archives of gynecology and obstetrics (2019): 1-12.

נושאים קשורים:  מחקרים,  ברזל,  פריטין,  מאגרי ברזל,  תפקוד מיני,  הפרעה בתפקוד המיני,  גיל המעבר
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו