טיפול פליאטיבי 17.07.2019

תפקידם של חומרים פסיכדליים בטיפול הפליאטיבי

מאמר סקירה שפורסם ב-Journal of psychoactive drugs בחן את תפקידו ההיסטורי והנוכחי של LSD בטיפול פליאטיבי

במאמר סקירה שפורסם בכתב העת Journal of psychoactive drugs, חוקר קנדי מאוניברסיטת ססקטון בוחן את היחסים ההיסטוריים בין חומרים פסיכדליים וטיפול פליאטיבי.

החוקר טוען במאמר שהיסטוריונים תרמו לתחום גדל והולך של מחקרים על השימוש בפסיכדליים בעבר, אך חלק גדול מהמחקר עד כה התמקד בחקירת שאלות הלגיטימיות של השימוש או ההוכחה שלפסיכדליים יש פוטנציאל טיפולי.

לעומת זאת, הטיפול הפליאטיבי עדיין לא התפתח כתת-התמחות רפואית ולעתים קרובות יותר משאיר את הטיפול באדם הגוסס בשולי הטיפול הרפואי המודרני המבוסס על תרופות.

למרות הזנחה זו, עם התחלת המחקר בחומרים פסיכדליים בשנות החמישים עבור יישומים שונים לחומרים פסיכואקטיביים כגון LSD ומסקלין, מספר חוקרים התמקדו באופן ברור בטיפול באדם אדם הגוסס כדרך פוטנציאלית לטיפול פסיכדלי.

החוקר מדגיש בסקירה שטרם יישום מחקרי זה, האפשרות לטיפול זה צברה תאוצה בדיונים קליניים או פילוסופיים אלא שמשום שהטיפול בחומרים פסיכדליים הפך לפלילי, דיונים מוקדמים רבים מסוג זה אבדו ונעלמו מהספרות המקצועית.

מאמר זה מביט לאחור בדיונים היסטוריים על הפוטנציאל של LSD להקל על החרדה הקשורה למוות, ורואה כיצד השיח המוקדם בתחום זה עשוי לספק תובנות לגבי הדיונים המפורטים המתקיימים היום בנוגע לתפקיד הפסיכדליים בטיפול פליאטיבי.

מקור:

Dyck, Erika. "Psychedelics and dying care: A historical look at the relationship between psychedelics and palliative care." Journal of psychoactive drugs 51, no. 2 (2019): 102-107.

נושאים קשורים:  מחקרים,  רפואה פליאטיבית,  מחלות סופניות,  הוספיס,  טיפול בסוף החיים,  כלכלת בריאות
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו