זיהום בדרכי השתן 21.07.2019

איך ניתן להפחית חזרה של זיהומים בדרכי השתן אצל מטופלים עם BPH?

הוספה של Cholecalciferol לטיפול הבסיסי עם Tamsulosin מפחיתה את שיעורי החזרה של זיהומים בדרכי השתן אצל מטופלים עם ערמונית מוגדלת שפירה

דלקת בדרכי השתן. אילוסטרציה

מטרת המחקר היתה לבחון את השימוש ב-Cholecalciferol כטיפול מניעתי לחזרה של זיהומי בדרכי השתן (UTI – Urinary tract infection) אצל מטופלים עם BPH - Benign prostatic hyperplasia.

מדובר במחקר פרוספקטיבי, אקראי ולא מבוקר שכלל 389 מטופלים נאיביים עם BPH ותסמינים בינוניים/קשים. המשתתפים במחקר חולקו באופן אקראי לשתי קבוצות: קבוצה א' - כללה 193 מטופלים שקיבלו Tamsulosin וקבוצה ב' כללה 196 מטופלים שקיבלו Tamsulosin ו-cholecalciferol.

החוקרים עקבו אחרי המשתתפים במחקר במשך שנתיים מתחילת הטיפול. כל המשתתפים במחקר עברו הערכה קלינית, בדיקות הדמיה (אולטרסאונד בטן וטראנס-רקטלי) ובדיקות מעבדה [כולל בדיקת שתן, תרבית שתן כולל רגישויות לאנטיביוטיקה והערכה של PSA - Prostate-specific antigen)].

שיעורי החזרה של UTI בקרב המשתתפים במחקר עמדו על 9%. החוקרים מצאו כי שיעורי החזרה היו גבוהים יותר באופן מובהק בקבוצה א בהשוואה לקבוצה ב (13.5% בהשוואה ל-4.6%, p=0.003, יחס הסיכויים 2.7, רווח בר סמך 95%: 1.5-4.3). כמו כן, בהשוואה לקבוצה א, המטופלים מקבוצה ב פיתחו רמות PSA נמוכות יותר באופן מובהק בסיום תקופת הטיפול (0.16 ± 0.03 ננוגרם/מ"ל בהשוואה ל-0.27 ± 0.08 ננוגרם/מ"ל, p= 0.042, יחס הסיכויים 1.9, רווח בר סמך 95%: 1.2-6.8).

החוקרים הסיקו כי תוספת אדג'ובנטית של cholecalciferol עשויה להגן מפני UTI חוזרים בקרב מטופלים עם BPH המטופלים עם Tamsulosin וללא תוספת של תופעות לוואי.

מקור:

Safwat, A.S. et al. (2019) World Journal of Urology 37,7.

נושאים קשורים:  מחקרים,  כולקלציפרול,  זיהום בדרכי השתן,  טמסולוסין,  היפרפלזיה שפירה של הערמונית
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו