סרטן הערמונית 23.07.2019

עישון סיגריות פוגע ביעילות תרופות אנטי אנדרגניות בסרטן הערמונית

עישון סיגריות מרחיב את פעילות קולטן אנדרוגן ומקדם עמידות לטיפול בחסמי אנדרוגן

עישון (צילום: אילוסטרציה)
עישון (צילום: אילוסטרציה)

עישון סיגריות קשור לפרוגנוזה גרועה יותר בסרטן הערמונית, שהתפשטותו וגדילתו תלויים בין היתר באיתות קולטן אנדרוגן (AR).

קבוצת חוקרים יפנים מאוניברסיטת קיושו בחנו את ההשפעה הביולוגית של עישון סיגריות על איתות ה-AR ואת ההשפעה הקלינית על מדדים אונקולוגים בחולים מעשנים.

רמות ביטוי גנים לאחר החשיפה לעשן טבק מעובה (TSC) הוערכו על ידי real time PCR וניתוח western blot בתאים סרטניים של הערמונית. רגישות התאים לתרופות enzalutamide ו-docetaxel לאחר חשיפה ל-TSC הוערכה באמצעות מערך לבחינת התפשטות תאי סרטן הערמונית. הפרוגנוזה הושוותה בין מעשנים ולא מעשנים, כאשר טופלו ב-enzalutamide וב-docetaxel.

רמות הביטוי של גרסאות AR כמו גם רמות ה-PSA היה גבוהות יותר לאחר חשיפה לעשן סיגריות TSC, דסר שהתרחש לאחר זרחון Akt. החוקרים גילו גם שמתן מעכב Akt LY294002 וכן נוגדי חמצון N-acetylcysteine הפחיתו השפעה זו. באופן עקבי, החשיפה לעשן סיגריות TSC הגביר את העמידות התאית ל-enzalutamide.

מבחינת הנתונים הקליניים, עישון הסיגריות היה קשור להישרדות ללא התקדמות המחלה קצרה יותר, והישרדות ספציפית לסרטן קצרה יותר, רק כאשר המטופלים עם סרטן ערמונית טופלו בתרופות מעכבות AR -ezalutamide אך לא ב-docetaxel.

החוקרים היפנים מסכמים כי עישון סיגריות מוביל לתוצאות אונקולוגיות גרועות יותר כאשר החולים בסרטן הערמונית מטופלים עם מעכבי AR וזאת באמצעות אינדוקציה של אותות AR חריגים. לפיכך, החוקרים ממליצים לחולים עם סרטן ערמונית מתקדם להימנע מעישון סיגריות.

מקור:

Shiota, Masaki, Miho Ushijima, Kenjiro Imada, Eiji Kashiwagi, Ario Takeuchi, Junichi Inokuchi, Katsunori Tatsugami, Shunichi Kajioka, and Masatoshi Eto. "Cigarette smoking augments androgen receptor activity and promotes resistance to antiandrogen therapy." The Prostate 79, no. 10 (2019): 1147-1155.

נושאים קשורים:  מחקרים,  סרטן הערמונית,  אנזלוטאמיד,  אקסטנדי,  עישון,  קולטני אנדרוגן,  דוקסטל
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו