טיפול באמצעי מניעה 28.08.2019

טיפול באמצעי מניעה לנשים עם מצבים רפואיים

מטרת המחקר האיכותי היתה לזהות את השיטות הטובות ביותר להנחיית רופאי משפחה במתן אמצעי מניעה וייעוץ לנשים עם מצבים רפואיים

אמצעי מניעה (אילוסטרציה)
אמצעי מניעה (אילוסטרציה)

נשים עם מצבים רפואיים נמצאות בסיכון גבוה יותר לתחלואה ותמותה הקשורות להריון מאשר נשים בריאות. לפיכך, יש להציע נשים אשר אינן חפצות בהריון ייעוץ ושיטות לאמצעי מניעה. מטרת המחקר האיכותי היתה לזהות את השיטות הטובות ביותר להנחיית רופאי משפחה במתן אמצעי מניעה וייעוץ לנשים עם מצבים רפואיים.

החוקרים ביצעו ראיונות איכותיים חצי-מובנים לעשרה רופאי משפחה אשר נותנים למטפלות באופן קבוע אמצעי מניעה אשר כוללים LARC. בכדי ליידע את איסוף הנתונים וניתוחו, החוקרים התאימו מבנים ממסגרת המרחב התיארוטי. הם קידדו תמלילים וזיהו נושאים עד להשגת רוויה של המבנים התיאורטיים.

הגבלות זמן של רופא המשפחה, חוסר ידע מצד המטופל ודרישות מתחרות הקשורות למצב הרפואי זוהו כחסמים לטיפול באמצעי מניעה. משתתפי המחקר דיווחו מספר אסטרטגיות להקל על חסמים אלה. אסטרטגיות שהם הדגישו כללו מתן חינוך לבריאות הרבייה בהקשר של המצב הרפואי והתרופות של המטופל, חינוך לגבי שיטות LARC ושימוש בקריטריוני הזכאות הרפואיות של ארה"ב (US MEC) ככלי קליני לטיפול להנחיית בחירת האמצעי מניעה.

משתתפי המחקר תיארו גישות מרובות פנים למתן אמצעי מניעה לנשים עם מצבים רפואיים. חלק מהגישות כללו חינוך למניעת הריון ושימוש ב-US MEC להנחיה קלינית. מחקרים עתידיים נחוצים כדי להעריך אם אסטרטגיות אלו יכולות לשפר את תוצאות המטופלים וכדי לבדוק אם רופאי משפחה עם פחות ניסיון בטיפול באמצעי מניעה יכולים לאמץ אותן.

מקור: 

Kang, M.M, et al. (2019) STFM DOI: 10.22454/FamMed.2019.499467

נושאים קשורים:  מחקרים,  אמצעי מניעה,  אמצעי מניעה הפיכים ארוכי טווח,  טיפול באמצעי מניעה,  מצבים רפואיים
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו