סרטן השד 04.09.2019

טיפול בפקליטקסל בשילוב trastuzumab ו-pertuzumab בסרטן שד גרורתי

השילוב של paclitaxel שבועי, trastuzumab ו-pertuzumab נותר יעיל במעקב ארוך של כמעט חמש שנים בטיפול בחולות סרטן שד גרורתי HER2+

סרטן השד + HER2. אילוסטרציה

לאחרונה פורסמו דיווחים חיוביים מתוך ניסוי שלב II בקרב חולות סרטן שד גרורתי חיובי (HER2+ MBC), שטופלו בפקליטקסל שבועי בשילוב עם trastuzumab ו-pertuzumab במסגרת קו ראשון ושני, עם מעקב חציוני של 33 חודשים.

זוג אונקולוגים מבית חולים מרכזי בניו יורק מדווח החודש בכתב העת המדעי Oncologist על תוצאות מעודכנות של הישרדות ללא התקדמות מחלה (PFS) והישרדות כוללת (OS)יPFS לאחר יותר משנתיים נוספות של מעקב ומדידות  בניסוי זה.

במחקר זה חולות מבוגרות עם MBC חיובי ל-HER2 שלא קיבלו טיפול מקדים או שקיבלו טיפול מקדים אחד בלבד, קיבלו paclitaxel תוך ורידי (80 מ"ג / מ"ש שבועי) עם טרסטוזומאב (8 מ"ג / ק"ג העמסה ואחריו 6 מ"ג / ק"ג כל 3 שבועות) פרטוזומאב (840 מ"ג העמסה ואחריו 420 מ"ג כל 3 שבועות) במחזור של 21 יום. המדד הראשי היה PFS במשך 6 חודשים, ומדד המשנה כלל חציון PFS ו-OS.

מינואר 2011 ועד דצמבר 2013 נרשמו 69 חולים: 51 (74%) ו-18 (26%) טופלו במסגרת טיפול גרורותי קו ראשון ושני, בהתאמה. החל מ-21 באוגוסט 2017, המעקב החציוני היה 59 חודשים (טווח, 20-75 חודשים; 67 [97%] התאימו להערכת יעילות הטיפול). PFS במשך 6 חודשים הגיע ל-86% ( 0.76-0.93).

חציון ה-PFS של כלל הנבדקים היה 24.2 חודשים (17-35) כאשר בקרב חולים ללא שום טיפול קודם החציון היה 25.7 חודשים ובקרב חולים שעברו טיפול אחד קודם החציון היה 20.1 חודשים (8.5-33.0). לא הושג חציון של הישרדות כוללת לכלל האוכלוסיה. הטיפול נסבל היטב ללא חששות בטיחות נוספים.

החוקרים מסכמים שגם במעקב ארוך יותר של כמעט חמש שנים, השילוב של paclitaxel שבועי, trastuzumab ו-pertuzumab נותר יעיל עם חציון PFS חיובי ומעל למחצית מהחולות עדיין בחיים בזמן הפרסום (median not reached).

החוקרים מרחיבים שהשילוב של paclitaxel שבועי, trastuzumab ו-pertuzumab אומץ על ידי National Comprehensive Cancer Network כאחת מאפשרויות הטיפול הראשונות בחולות עם סרטן שד גרורתי 2HER+ MBC.

עם זאת, מסתייגים כותבי המאמר, הבטיחות והיעילות לטווח הארוך עדיין לא ידועות. מכאן, שממצאים ממחקר שלב II זה מספקים נתונים ראשוניים חיוביים לגבי בטיחותם ויעילותם של טרסטוזומאב ופרטוזומאב בשילוב עם פקליטקסל שבועי במעקב של חמש שנים והטיפול נותר כאפשרות טיפול ראשונה לטיפול ראשוני בחולים עם MBC חיובי ל-HER2.

מקור:

Wang, Rui, Lillian M. Smyth, Neil Iyengar, Sarat Chandarlapaty, Shanu Modi, Maxine Jochelson, Sujata Patil, Larry Norton, Clifford A. Hudis, and Chau T. Dang. "Phase II Study of Weekly Paclitaxel with Trastuzumab and Pertuzumab in Patients with Human Epidermal Growth Receptor 2 Overexpressing Metastatic Breast Cancer: 5‐Year Follow‐up." The oncologist (2019): theoncologist-2018.

נושאים קשורים:  מחקרים,  Pertuzumab,  סרטן השד,  קולטן HER2 2 חיובי,  סרטן שד גרורתי,  פרטוזומאב,  Trastuzumab,  טרסטוזומאב
מאמרים נוספים שיעניינו אותך