תיאור מקרה 17.10.2019

תיאור מקרה: רבדיומיוליזה במאמץ בשלוש נשים מאותו חדר כושר

קבוצת רופאים מבריטניה מדווחת: שלוש נשים התייצגו אצל רופא המשפחה עם סימנים ותסמינים של רבדומיוליזה לאחר מאמץ ספורטיבי באותו חדר כושר

שלוש נשים צעירות, בגילאי 24-18 שנים, התייצגו אצל רופא המשפחה עם סימנים ותסמינים של רבדומיוליזה לאחר מאמץ ספורטיבי כך מדווחים קבוצת רופאים מ-East Ayrshire שבבריטניה.

שלוש הנשים התאמנו באותו מכון כושר וביצעו אימון גופני אינטנסיבי בקבוצות. התסמינים שהופיעו היו כאבי שרירים ונפיחות חמורים, עם הפחתה משמעותית של טווח התנועה בשרירים הפגועים, ובשני מקרים, שתן בצבע כהה.

במקרה אחד האישה הגיעה למרפאת חירום ארבעה חודשים קודם להתייצגות הנוכחית עם תסמינים דומים, אולם לא הובאה בחשבון בדיקה לרבדומיוליזה, אף כי נטילת ההיסטוריה הרטרוספקטיבית מעידה כי זו אכן היתה האבחנה הסבירה.

שלוש הנשים אושפזו בבית חולים, טופלו בנוזלים דרך הווריד ושוחררו לאחר טיפול תומך של בין יום לשישה ימים. כולן התאוששו באופן מלא ללא פגיעה נגררת בתפקוד כלייתי.

המקרים נחקרו על גורמי סיכון פוטנציאליים, והמשותף היחיד היה פעילות גופנית מאומצת שהנשים לא היו מורגלות אליה.

מקור:

Mitchell, Fiona, Hazel J. Henderson, and Faith Gardner. "Cluster of exertional rhabdomyolysis in three young women." BMJ case reports 2018 (2018): bcr-2017.

נושאים קשורים:  תיאור מקרה,  מחקרים,  רפואת משפחה,  בריאות ציבור,  ספורט ופעילות גופנית,  חדר כושר
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו