לידה מוקדמת 30.10.2019

מחקר ענק: סיכון ללידה מוקדמת ולידה מוקדמת על רקע שימוש האם בסמים

שימוש בקוקאין נמצא קשור לסיכון הגבוה ביותר ללידה לפני 32 שבועות בהשוואה לשאר סמי הרחוב

המחלקה למיילדות, גינקולוגיה ומדעי הרבייה של אוניברסיטת קליפורניה בסן פרנסיסקו, פרסמה החודש מחקר שנועד לבחון את הסיכון ללידה טרום המועד (PTB, <37 שבועות) ולידה מוקדמת (37-38 שבועות) בקרב נשים עם דיווח על שימוש בסמים/ תלות.

החוקרים חקרו לידות חי סינגלטון בקליפורניה משנת 2007 עד 2012. השימוש בסמים/ תלות בסמים נקבע על פי קודי אבחון אימהיים (אופיואיד, קוקאין, קנאביס, אמפטמין, חומר אחר או שימוש במספר סמים במקביל). סיכונים יחסיים, מותאמים לגורמים אימהיים חושבו עבור PTB ולידה מוקדמת.

מבין 2,890,555 הנשים במדגם, 1.7% (n = 48,133) היו עם קוד אבחון לשימוש / תלות בסמים. אחוז ה-PTBs נע בין 11.6% (קנאביס) ל-24.3% (קוקאין), לעומת 6.7% מהנשים ללא דיווח על שימוש בסמים/ תלות.

נשים עם דיווח על שימוש בסמים/ תלות במהלך ההריון היו בסיכון מוגבר ללידה טרום המועד. כל סוגי החומרים למעט קנאביס היו קשורים בסיכון ללידה מוקדמת. נשים שהשתמשו בקוקאין או בשילוב של מספר חומרים היו בסיכון הגבוה ביותר ללידה לפני  32 שבועות.

מקור:

Baer, Rebecca J., Christina D. Chambers, Kelli K. Ryckman, Scott P. Oltman, Larry Rand, and Laura L. Jelliffe-Pawlowski. "Risk of preterm and early term birth by maternal drug use." Journal of Perinatology 39, no. 2 (2019): 286.

נושאים קשורים:  מחקרים,  הריון,  לידה מוקדמת,  שימוש בסמים,  התמכרויות
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו