כאבי סרטן 30.10.2019

חסמים לשימוש במתן תוך-טקלי של תרופות לשיכוך כאב במסגרת הוספיס

החוקרים מסכמים כי מהשאלון עולה כי ישנם חסמים משמעותיים לשימוש מתמשך ב-IDDS עם חולים המקבלים טיפול בהוספיס

עמדות צוותי הוספיס לגבי מתן אינטרה-טקלי של תרופות לחולי סרטן
כאב הוא אחד התסמינים הנפוצים ביותר והמאיימים ביותר על המתמודדים עם מחלות קשות. עבור חולים אלה, מתן תרופות אינטרה-טקלי (intrathecal drug delivery systems; IDDS) מספק עוצמה רבה יותר של שיכוך כאב ו / או פחות תופעות לוואי מערכתיות. עם זאת, למרות היתרונות הללו, לא נבדק בעבר שילוב וניהול IDDS לחולים המקבלים טיפול במסגרות הוספיס.

קבוצת מחקר מהמחלקה לרפואת כאב, המחלקה להרדמה, mayo clinic, ברוצ'סטר ארה"ב ערכה סקר אלקטרוני, בן 18 שאלות, שנשלח ל-200 אנשי צוות בהוספיסים (רופאים, מטפלים ואחיות) במדינת מינסוטה על מנת לחקור את ניסיונם, ביטחונם ואת החסמים בטיפול בחולים עם IDDS במסגרת ההוספיס. הסקר נערך על ידימרכז המחקר של מאיו קליניק באישור אתי של ועדה במוסד.

סך הכל קצת יותר מ-50% מהמשתתפים טיפלו לפחות פעם אחת בחולה עם משאבה intrathecal. אם למטופל הייתה משאבה מותקנת, רק 28% מהספקים הביעו בטחון בניהול הכאב של המטופל. בנוסף, רק 3 מתוך 10 משיבים חשו כי התאמה של פעילות המשאבה האינטרה-טקלית צריכה להיות האפשרות הראשונה כאשר חולה כזה סובל מכאבים מוגברים. אכן, הרוב המכריע (מעל 80%) של הנשאלים העדיפו את השימוש בטיפולים תרופתיים מערכתיים לטיפול בכאב הראשוני. כמו כן הגישה לספקי IDDS לצורך שינויים / מילוי חוזר בבית המטופל זוהתה בשאלון כחסם נוסף כאשר מעל 50% מהנשאלים אינם מכירים ספק זמין או מדווחים על ספק שאינו זמין. החוקרים מסכמים כי מהשאלון עולה כי ישנם חסמים משמעותיים לשימוש מתמשך ב-IDDS עם חולים המקבלים טיפול בהוספיס.

מקור:

Warner, L. L., Moeschler, S. S., Pittelkow, T. P., & Strand, J. J. (2019). Attitudes of Hospice Providers Regarding Intrathecal Targeted Drug Delivery for Patients With Cancer. American Journal of Hospice and Palliative Medicine®, 36(11), 955–958. https://doi.org/10.1177/1049909119852928

נושאים קשורים:  כאבי סרטן,  הוספיס,  סקר הוספיס,  מערכת מתן תרופות תוך טקלית,  כאב פליאטיבי,  מחקרים
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו