תיאור מקרה 14.11.2019

תיאור מקרה מבית החולים העמק: החולה המשהק

רופאים פנימאים ממחלקה פנימית במרכז הרפואי העמק בעפולה פרסמו החודש בכתב העת BMJ case reports תיאור מקרה על חולה שאושפז עקב חום ושיהוק מתמשך

קבוצת רופאים פנימאים ממחלקה ה' לרפואה פנימית במרכז הרפואי העמק שבעפולה פרסמו החודש בכתב העת הקליני BMJ case reports תיאור מקרה של מטופל בן 71 שאושפז עקב חום ושיהוק מתמשך (> 48 שעות).

ההיסטוריה הרפואית שנלקחה מהמטופל והבדיקה הגופנית שנערכה לא עזרו משמעותית בקידום האבחנה. בדיקות המעבדה שנלקחו אף הם לא היו ספציפיות, והצביעו על תגובה דלקתית. צילום חזה חזר ללא הצללות חשודות.

המטופל טופל בכלורפרומזין ללא הקלה. חום ושיהק נמשכו, ועל כן בוצעו CT צוואר וחזה וחשפו הסתננות באונה התחתונה הימנית, ממצא התואם דלקת ריאות.

החולה קיבל טיפול באנטיביוטיקה ובתוך 48 שעות החום והשיהוקים שככו והחולה החלים.

הרופאים מדגישים כי אף על פי שלעתים נדירות שיהוקים מתוארים כהתבטאות קלינית של דלקת ריאות שנרכשה בקהילה, יש להביא בחשבון אבחנה זו בחולה עם חום בלתי מוסבר.

מקור:

Brikman, Shay, Omri Levi, and Guy Dori. "Rare clinical manifestation of community-acquired pneumonia." BMJ Case Reports CP 11, no. 1 (2018): e225589.

נושאים קשורים:  תיאור מקרה,  מחקרים,  דלקת ריאות,  שיהוק,  מחלה זיהומית,  דלקת ריאות הנרכשת בקהילה
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו