אנמיה חרמשית 14.11.2019

השפעות הידרוקסיקרבמיד על הרכב החלבונים בפלזמה בילדים עם אנמיה חרמשית

מה הם השינויים בהרכב החלבונים בפלזמה בילדים עם אנמיה חרמשית, בהקשר לשימוש בהידרוקסיקרבמיד (hydroxycarbamide – HC)?

החוקרים בחנו את השינויים בהרכב החלבונים בפלזמה בילדים עם אנמיה חרמשית, בהקשר לשימוש בהידרוקסיקרבמיד (hydroxycarbamide - HC), על מנת לאפיין את פעולותיו בצורה טובה יותר.

החוקרים הכלילו 51 ילדים עם אנמיה חרמשית שנתנו את הסכמתם להשתתף במחקר. 18 מתוכם נטלו מינון חציוני של 22 מ"ג/ק"ג של HC ו-33 לא קיבלו את התרופה. הפלזמה של המשתתפים נבדקה בשיטה של בדיקת הרכב כלל החלבונים ללא הטיה, ובאמצעות סוללה של 92 מרקרים נוירולוגיים.

החוקרים מצאו כי שימוש ב-HC קשור לנוכחות רמות מוגברות של המוגלובין (89.8 לעומת 81.4 גרם/ליטר, p=0.007) והמוגלובין עוברי (6.7 לעומת 15.3%, p<0.001).י17 חלבונים היו ברמה נמוכה יותר בשימוש ב-HC לעומת נבדקי הבקרה, ביחס של פחות מ-0.77, ו-6 חלבונים נמצאו בריכוז מוגבר בהשוואה לבקרה, ביחס של יותר מ-1.3.

בנוסף, השימוש ב-HC נמצא קשור להפחתה ברמות ההמוליזה (נוכחות של פחות שרשראות אלפא, בטא וגמא גלובין, פחות חלבון הקשור להפטוגלובין ורמות נמוכות יותר של רכיב המשלים 9C, לעומת רמות גבוהות יותר של המופקסין), שיעור נמוך יותר של דלקת (רמות נמוכות יותר של גליקופרוטאין α‐1‐acid, חלבון דמוי נוגדן 5CD, צרולופלזמין, פקטור 12, אימונוגלובולינים, חלבון הפרשה 3 עשיר בציסטאין וחלבון קושר ויטמין D) והפעלה מופחתת של מערכת הקרישה (רמות נמוכות יותר של פקטור 12, קרבוקסי-פפטידאז 2B וחלבון בסיסי של טסיות).

כמו כן, החוקרים מצאו מתאם משמעותי בין העלייה באחוז ההמוגלובין העוברי בשימוש ב-HC לרמות ההמופקסין (r=0.603, p=0.023).

החוקרים סבורים כי התוצאות מדגימות 3 דרכים בהן HC עלול להיות יעיל כטיפול באנמיה חרמשית, וגילו חלבונים חדשים העלולים להיות שימושיים כניטור התגובה לטיפול.

מקור: 

Brewin, J. et al. (2019). British Journal of Haematology. https://doi.org/10.1111/bjh.15996

נושאים קשורים:  מחקרים,  אנמיה חרמשית,  הידרוקסיקרבמיד,  הרכב חלבוני פלסמה
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו