סרטן הערמונית עמיד לסירוס 15.12.2019

יתרון למתן אנזלוטמיד לאחר אבירטרון במחקר על אזרחים ותיקים

גישה חדישה להערכת יעילות של טיפול בסרטן הערמונית הגרורתי. ניתוח הנתונים הלאומיים על חולים ותיקים שטופלו באבירטרון ואנזלוטמיד

צילום מיקרוסקופי של סרטן הערמונית (צילום: ויקיפדיה)
צילום מיקרוסקופי של סרטן הערמונית (צילום: ויקיפדיה)

עם 1.3 מיליון מקרים חדשים בשנת 2018 ברחבי העולם, סרטן הערמונית נותר אתגר רפואי משמעותי. הטיפולים החדישים מתמקדים במסלול האנדרוגן בשל ההכרה בחשיבותם של אנדרוגנים במהלך של מחלת סרטן הערמונית העמידה בפני סירוס. על מנת להעריך את יעילות התרופות אבירטרון ואנזלוטמיד, קבוצת חוקרים ממספר מרכזים אונקולוגיים בניו יורק ניתחו נתונים מהמנהל האמריקאי לאזרחים ותיקים (VAMCs).

החוקרים מדווחים על שימוש בשיטה חדשה ללא תלות במרווחי הערכה ואידיאלית לניתוח בעולם האמיתי להערכת שיעורי צמיחת הגידול (g) ורגרסיה (d). תוך שימוש בתשתיות מידע אינפורמטיבי של VA ותמונות מחשוב, נאספו נתונים מ-5,116 אזרחים ותיקים עם סרטן ערמונית עמיד לסירוס שקבלו אבירטרון, אנזלוטמיד או שניהם.

החוקרים העריכו רמות  g ו-d והראו מתאם של g עם ההישרדות הכללית (P<.0001). אבירטרון ואנזלוטמיד האטו את שיעורי הגידול בכל קבוצות הגיל ובמערכת ה-VAMC כולה, אם כי אפקט מופחת נרשם במטופלים שטופלו בעבר עם טקסן ובאלה עם גידולים בקבוצת הגליסון 5.

היעילות של אבירטרון ואנזלוטמיד בקו ראשון הייתה דומה אם ​​כי אבירטרון בקו הראשון האט את שיעורי הצמיחה באופן משמעותי יותר באמריקאים אפריקאים מאשר בלבנים. אנזלוטמיד היה טיפול הצלה (סלוואג') טוב יותר. כאשר abiraterone היה קו ראשון ו-g היה נמוך, מעבר ל-enzalutamid היה קשור ל-g מהיר יותר ב-67%.

החוקרים מסכמים כי בעולם האמיתי ניתן להעריך g באמצעות שיטת ניתוח חדשה שאיננה מושפעת ממרווחי הערכה ובעלת מיתאם גבוה להישרדות כוללת. כמ כן התוצאות ממחקר זה על פי פרשנות החוקרים מצביעות על כך ששתי הטיפולים יעילים ונסבלים, וכי באוכלוסיית ה-VAMCs אנזלוטמיד צריך להינתן לאחר אבירטרון. שינוי טיפולים עלול להיות מזיק ויש לקחת בחשבון את המשך המעקב אחר מהירות הגדילה לאורך זמן.

מקור: 

Leuva, Harshraj, Keith Sigel, Mengxi Zhou, Julia Wilkerson, David H. Aggen, Yeun-Hee Anna Park, Christopher B. Anderson et al. "A novel approach to assess real-world efficacy of cancer therapy in metastatic prostate cancer. Analysis of national data on Veterans treated with abiraterone and enzalutamide." In Seminars in oncology. WB Saunders, 2019.

נושאים קשורים:  סרטן הערמונית עמיד לסירוס,  אבירטרון,  אנזלוטמיד,  מחקרים
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו