טלנוירולוגיה 31.12.2019

טלנוירולוגיה וטכנולוגיות סלולריות: עתיד הטיפול הנוירולוגי

שימוש בטכנולוגיה לטובת טיפול נוירולוגי והדרכה מרחוק יאפשר וישפר טיפול עבור מיליארדי אנשים ללא גישה לטיפול ומעקב נוירולוגי הולם

הפרעות נוירולוגיות הן הגורם המוביל לנכות בעולם. עם זאת, עבור רוב האנשים ברחבי העולם, הטיפול הנוירולוגי הנוכחי הוא ברמה נמוכה. במדינות בעלות הכנסה נמוכה, לרוב האנשים אין גישה לטיפול נוירולוגי מתאים, ובמדינות עם הכנסה גבוהה, הנכות והמרחק ממרכז טיפולי מגבילים גישה לטיפול.

עם שגשוג הטלפונים הניידים החכמים ברחבי העולם עולה הפוטנציאל הטיפולי של טלנוירולוגיה (Teleneurology) – שימוש בטכנולוגיה כדי לספק מרחוק טיפול נוירולוגי והדרכה וכך לשפר את הטיפול הקיים ולאפשר טיפול נוירולוגי עבור מיליארדי אנשים.

חברת טלסטרוק (Telestroke) היא דוגמה למימוש ההבטחה הטמונה בטלנוירולוגיה, אך מרבית יישומי הטלנוירולוגיה לטיפול במצבים כרוניים עדיין נמצאים בתחילת הדרך. באופן דומה, מעט מחקרים בחנו את היכולת של טכנולוגיות סלולריות (כגון סמארטפונים וחיישנים לבישים) להנחיה ומעקב טיפולי, באמצעות מתן הערכות תכופות ואובייקטיביות של המטופלים מרחוק.

במדינות בעלות הכנסה נמוכה, הטלנוירולוגיה יכולה להגדיל את קיבולת מערכות הטיפול המקומיות באמצעות פיתוח מקצועי, תמיכה באבחון ושירותי ייעוץ. במדינות בעלות הכנסה גבוהה, הטלנוירולוגיה תקדם את התרחבות והתפשטות הטיפול הנוירולוגי הרחק ממוסדות מרכזיים. כמו כן, ניתן יהיה לחבר מערכות תקשורת א-סינכרונית (כמו דואר אלקטרוני), לשלב קלינאים מדיסציפלינות מגוונות ולהגיע לאוכלוסיות חדשות.

אינרציה, מדיניות מיושנת וחסמים חברתיים – בעיקר פילוג דיגיטלי – יאטו את ההתקדמות הזו. עם זאת, צופים הכותבים שבעתיד יותר ויותר מטופלים יוכלו ליהנות מטיפול נוירולוגי הולם, לא משנה היכן יהיו.

לסיכום, במאמר זה סקרו הכותבים את העדויות המתהוות בנוגע ליתרונות הטלנוירולוגיה במצבים כרוניים, תפקידה והסיכונים הקשורים בשימוש בה במדינות בעלות הכנסה נמוכה. כמו כן, בחנו הכותבים מהו הפוטנציאל הגלום בטכנולוגיות סלולריות לטובת הבנת מצב המטופל ומתן טיפול הולם, מהן המגמות העתידיות והמחסומים ומהו התזמון הנכון לאימוץ הטלנוירולוגיה.

מקור: 

Dorsey E. R. et al. (2018) Nature Reviews Neurology 24, 285-297

נושאים קשורים:  נוירולוגיה,  כלכלת בריאות,  שירותי בריאות,  טכנולוגיה,  הפרעות נוירולוגיות,  מחקרים
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו