תיאור מקרה 23.01.2020

תיאור מקרה: ספאזם בוושט לאחר היפוך חשמלי לפרפור פרוזדורים

כשהלב מפעיל את הוושט: דו"ח מקרה זה מדגים לראשונה כיצד היפוך חשמלי עשוי לגרום לעווית הוושט בעוצמה רלוונטית מבחינה קלינית

עווית (ספאזם) של הוושט היא מונח כללי הנמצא בשימוש נרחב לתיאור של הפרעה בתנועתיות הוושט המתייצגת עם כאבים בחזה שמקורם איננו לבבי ו/ או דיספגיה.

קבוצת רופאים משוויץ פרסמה החודש תיאור מקרה של גבר בן 86 עם דיספגיה מלאה לאחר היפוך חשמלי שעבר לצורך טיפול בפרפור פרוזדורים. אנדוסקופיה עליונה שבוצעה זמן קצר לאחר הופעת התמונה הקלינית תיעדה התכווצויות של חלקי הוושט הפגועים. המטופל הפך לא-סימפטומטי בתוך 12 שעות מרגע מתן טיפול אנטי-ספאזמוטי.

הרופאים מתארים את פרטי האבחנה והמקרה תוך ציון כי למיטב ידיעתם מדובר בדיווח הראשון על עווית הוושט לאחר היפוך חשמלי. הם גורסים כי סדר הופעת ההפרעה ביחס להיפוך החשמלי תומך בהסבר של קשר סיבתי בין ההתייצגות הקלינית לבין הפרוצדורה המקדימה, ובכך הוא  מספיק לצורך אבחון וטפול במצב זה.

הרופאים מסכמים כי דו"ח מקרה זה מדגים לראשונה כי היפוך חשמלי עשוי לגרום לעווית הוושט בעוצמה רלוונטית מבחינה קלינית.

ההתמודדות עם דיספגיה צריכה להיות בעזרת טיפולים אנטי-ספאזמוטיים אמפיריים תוך בחינת התוויות הנגד לשימוש בתרופות אלו בהתאם לרקע הלבבי של המטופל.

מקור:

Campaner, Riccardo Manfredo, Marco Enzo Tau, Francesca Ortelli, De Perna Maria Luisa, and Tanja Fusi-Schmidhauser. "When the Heart Triggers the Esophagus: Esophageal Spasm after Electrical Cardioversion." European Journal of Case Reports in Internal Medicine 6, no. 12 (2019).

נושאים קשורים:  תיאור מקרה,  דיספגיה,  היפוך חשמלי,  פרפור פרוזדורים,  מחקרים
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו