תיאור מקרה 29.01.2020

תיאור מקרה: פוטנציאל של שתי תרופות פסיכדליות בטיפול בהתמכרות לאלכוהול

תיאור מקרה ראשון של מחקר SPECT וטיפול רצף באיבוגאין וב-MeO-DMT5 בהתמכרות לאלכוהול

איבוגאין הוא אלקלואיד ממקור צמחי וחומר פסיכדלי דיסוציאטיבי בעל תכונות נוגדות התמכרות למספר רב של חומרים כולל אלכוהול. 5 MeO-DMT הוא חומר פסיכדלי טבעי ידוע הגורם לחוויות מיסטיות רבות עוצמה ואף הוא בעל תכונות אנטי ממכרות. ההשפעות הטיפוליות הפוטנציאליות של שתי התרכובות בטיפול בהפרעת שימוש באלכוהול עדיין אינן ברורות דיין ויש צורך במחקרים נוספים. בנוסף, עד כה לא פורסמו מחקרים שנעזרו בהדמיית מוח אנושית בהקשר של טיפול זה.

קבוצת מחקר רב תחומית מארה"ב ודרום אפריקה פרסמה לאחרונה בכתב העת המדעי Progress in Brain Research תיאור מקרה ראשוני בספרות של טיפול משולב זה בליווי הדמיה מוחית מבוססת SPECT.

המטופל, חייל משוחרר בן 31 עם הפרעת אלכוהול מתונה, ביקש טיפול במרפאת אשפוז במקסיקו, אשר השתמשה בפרוטוקול רציף עם איבוגאין הידרוכלוריד (1550mg, 17.9mg / kg) ביום הראשון, ולאחר מכן (DMT 5 - 7mg) ביום השלישי. המטופל עבר הדמיה מוחית של SPECT שכללה הקלטה במנוחה (resting state) והקלטה נוספת שלושה ימים לאחר הטיפול.

במהלך הטיפול באיבוגאין, שלווה בתמיכה פסיכותרפית עם התערבות מינימלית, הוא חווה חזיונות דמויי חלום, שכללו תוכן הנוגע לשימוש באלכוהול שלו ולפתרון טראומות התפתחותיות קודמות. הוא תיאר את הטיפול שלו ב-MeO-DMT5 כפריצת דרך טרנספורמטיבית ורוחנית. ה-SPECT הדגים עלייה בפרפוזיה לאזורים הקשורים בהתמכרות - bilateral caudate nuclei, left putamen, right insula, כמו גם במספר אזורים באונות הטמפורלית אוקסיפיטלית והצרבלום, בהשוואה לסריקה הבסיסית של המטופל.

המטופל דיווח על שיפור במצב הרוח, הפסקת השימוש באלכוהול והפחתת התשוקה לאחר חמישה ימים לאחר הטיפול, השפעות שנמשכו חודש אחד, עם חזרה חלקית לשימוש מתון באלכוהול תוך חודשיים.

במקרה זה, הניהול הטורי של איבוגאין ו-MeO-DMT5 הביא לזרימה מוגברת באזורי מוח רבים הקשורים באופן נרחב להפרעות בשימוש באלכוהול ולפרמקולוגיה הידועה של שני התרכובות. השפעה עלתה בקנה אחד עם תוצאה טיפולית קצרת טווח. החוקרים ציינו כי הציגו שיקולים תיאורטיים לגבי הפוטנציאל של שתי התרופות הפסיכדליות בטיפול בהתמכרות לאלכוהול בהקשר לממצאים בודדים אלה וכי דרושה סקירת תחומים נוספים במחקר עתידי.

מקור:

Barsuglia, Joseph P., Martin Polanco, Robert Palmer, Benjamin J. Malcolm, Benjamin Kelmendi, and Tanya Calvey. "A case report SPECT study and theoretical rationale for the sequential administration of ibogaine and 5-MeO-DMT in the treatment of alcohol use disorder." (2018).

נושאים קשורים:  מחקרים,  רפואה פסיכדלית,  אלכוהוליזם,  התמכרות לאכוהול,  תרפיה פסיכדלית,  איבוגאין,  SPECT5,  תיאור מקרה
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו