פרקינסון 17.02.2020

ניהול הטיפול בפסיכוזה והפרעות בשליטה על דחפים במחלת פרקינסון

הפסקת הטיפול באגוניסטים של דופמין בדרך כלל מצליחה להפחית הפרעות של אימפולסיביות במחלת פרקינסון, אך הפקה כזו דורשת בקרה הדוקה, תיעוד ומעורבות של המטפל בתדירות גבוהה

מחלת פרקינסון (צילום: אילוסטרציה)

תסמינים פסיכוטיים וכפייתיים במחלת פרקינסון נפוצים מאוד וקשורים לתוצאות בריאותיות שליליות ועומס גדול יותר על המטפלים. כאשר תסמינים אלה מופיעים באופן חריף, יש לשלול קודם דליריום או במקרה של דליריום,  לטפל בו בהתאם.

כאשר מדובר בתסמינים בהופעה כרונית יש להביא בחשבון מחלות מערכתיות כרוניות, קומורבידיות, דמנציה והפרעות פסיכיאטריות.

לעתים קרובות הטיפול בפסיכוזה של מחלת פרקינסון יכלול הפחתה והפסקת מתן טיפולים אנטי-כולינרגיים, אמנטדין, אגוניסטים לדופמין ולבודופה ככל הניתן, כמו גם שימוש בקלוזאפין או קטיאפין (סרוקוול) כטיפול משלים יעיל. Pimavanserin מהווה גם טיפול יעיל אך אינו זמין באופן נרחב, ונדרש ניסיון רב יותר במתן טיפול יעיל בתרופה זו.

הפסקת הטיפול באגוניסטים של דופמין בדרך כלל מצליחה להפחית הפרעות של אימפולסיביות, אך הפקה כזו דורשת בקרה די הדוקה, תיעוד ומעורבות של המטפל בתדירות גבוהה.

מקור:

Lizarraga, Karlo J., Susan H. Fox, Antonio P. Strafella, and Anthony E. Lang. "Hallucinations, Delusions and Impulse Control Disorders in Parkinson Disease." Clinics in geriatric medicine 36, no. 1 (2020): 105-118.

נושאים קשורים:  פרקינסון,  קומפולסיביות,  הזיות; דלוזיות,  תסמונת דופמין,  הפרעות שליטה בדחפים,  מחקרים,  פסיכוזה
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו