סרטן הערמונית 18.03.2020

תפקיד המיקרו RNA בעמידות סרטן הערמונית לתרופות נוגדות אנדרוגן

סקירה חדשה זו הקדישה תשומת לב מיוחדת למסלול קולטני האנדרוגן ולמידע הקיים על התפקידים האפשריים של miRNAs בהתפתחות סרטן הערמונית

סרטן הערמונית (PCa) הוא אחד הסרטנים השכיחים ביותר והסרטן החמישי בקטלניותו בקרב גברים. הטיפול הקיימים כיום לסרטן זה כוללים סירוס כירורגי, טיפול מניעת אנדרוגן, טיפול נוגד-אנדרוגן ומעכבי סינתזת אנדרוגן.

אסטרטגיות אלו מעכבות את סינתזת האנדרוגן או מקטינות את קשירתו לקולטן האנדרוגן (AR). למרבה הצער, סרטן הערמונית מפתח עמידות מהירה לטיפולים אלה ופעמים רבות האתגר בניהול הטיפול במחלה זו הוא התגובה הזמנית לטיפולים תרופתיים. להיעדר הויסות של פעילות קולטני האנדרוגן יש תפקיד חיוני בהיווצרות של סרטן הערמונית ובהתקדמות המחלה.

ממצאים מהעשור האחרון מרמזים כי מיקרו RNA מעורבים בפעילות קולטני האנדרוגן בהתפתחות סרטן הערמונית ואף מהווים גורם מתווך בהיווצרות העמידות לתרופות בסוגי סרטן שונים. מסיבה זה גילוי תפקידו של miRNA ומיקוד הטיפול התרופתי בו עשויים להוביל לגישה טיפולית חדשה.

בהתאם לידע מחקרי וקליני זה, פורסמה לאחרונה סקירה חדשה אשר הקדישה תשומת לב מיוחדת למסלול קולטני האנדרוגן ולמידע הקיים על התפקידים האפשריים של miRNAs הקשורים למסלול זה. הסקירה שפורסמה בכתב העת Journal of cellular physiology כוללת התייחסות מפורטת לתהליכים אפשריים של רכישת עמידויות לשני אנטי-אנדרוגנים מהדור השני - אנזאלוטמיד ואבירטרון.

מחברי הסקירה מסיקים כי שילוב של מתן תרופות אלו עם מעכבים נוספים של מסלולי האיתות של קולטני האנדרוגן יכול לספק פתרון יציב יותר לעמידויות הנרכשות.

מקור:

Rezaei, Samaneh, Maryam Mahjoubin Tehran, Amirhossein Sahebkar, Amin Jalili, and Seyed Hamid Aghaee‐Bakhtiari. "Androgen receptor‐related micro RNAs in prostate cancer and their role in antiandrogen drug resistance." Journal of cellular physiology 235, no. 4 (2020): 3222-3234.

נושאים קשורים:  מחקרים,  Abiraterone,  קולטן אנדרוגן,  עמידות לתרופות,  אנזלוטמיד,  מיקרו RNA,  סרטן הערמונית
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו