נגיף הקורונה 23.03.2020

מאפיינים קליניים והעברה ורטיקלית של זיהום COVID-19 בנשים הרות

מטרת מחקר זה היתה להעריך את המאפיינים הקליניים של COVID-19 בנשים הרות ולהעריך את ההעברה התוך רחמית הפוטנציאלית של הוירוס

מחקרים קודמים העוסקים בהתפרצות דלקת הריאות הנגרמת על ידי וירוס הקורונה החדש של שנת 2019 (COVID-19) התבססו על נתונים מהאוכלוסיה הכללית. קיימים נתונים מוגבלים אודות נשים הרות עם דלקת ריאות על רקע COVID-19. מטרת מחקר זה היתה להעריך את המאפיינים הקליניים של  COVID-19 בנשים הרות ולהעריך את ההעברה הורטיקלית הפוטנציאלית של הוירוס תוך רחמית.

החוקרים בדקו באופן רטרוספקטיבי רשומות רפואיות, תוצאות מעבדה ותוצאות של בדיקות  CT של 9 נשים הרות עם דלקת ריאות על רקע COVID-19 שאומת בבדיקת מעבדה (משטח גרון שהיה חיובי ל-SARS-CoV-2) שהתקבלו לאשפוז בבית החולים Zhongnan של אוניברסיטת ווהאן שבעיר ווהאן בסין בין 20 בינואר לבין 31 בינואר 2020.

עדות להעברה תוך רחמית ורטיקלית הוערכה באמצעות בדיקות מי שפיר, דם טבורי ומשטח גרון של הילוד להימצאות הוירוס SARS-CoV-2. בנוסף לכך נאספו דגימות של חלב אם לבדיקת הנגיף לאחר ההנקה הראשונה.

כל תשע הנשים ההרות יולדו בלידה קיסרית בשליש השלישי להריונן. שבע מטופלות התייצגו עם חום. סימפטומים אחרים כללו שיעול (4/9 מטופלות), כאבי שרירים (3/9), כאבים בגרון (2/9), והרגשה כללית רעה (2/9). מצוקה עוברית נרשמה בשניים מהמקרים. לחמש מטופלות היתה לימפופניה בבדיקות המעבדה (פחות מ-1x109  תאים לליטר). שלוש מטופלות היו עם רמות גבוהות של אמינו-טרנספרזות.

אף אחת מהחולות לא פיתחה דלקת ריאות חמורה או מתה נכון ל-4 לפברואר 2020. תועדו תשע לידות חי, ולכל הילודים תועד אפגר דקה 1 של 8-9 ואפגר 5 דקות של 9-10. בדיקות מי שפיר, דם טבורי, משטח גרון של הילוד ובדיקות חלב האם של 6 מטופלות נבדקו להמצאות SARS-CoV-2 וכל הדגימות נמצאו שליליות לוירוס.

לסיכום, המאפיינים הקליניים של דלקת ריאות על רקע COVID-19 בנשים הרות היו דומים למאפיינים באוכלוסיה המבוגרת הכללית שאינה בהריון עם מחלה זהה.

ממצאי מחקר זה מצביעים על כך שכרגע אין עדות לזיהום תוך רחמי במנגנון העברה ורטיקלית בנשים המפתחות דלקת ריאות על רקע COVID-19 בשלבים המאוחרים של ההריון.

מקור:

Huijun, C., et al. (2020) THE LANCET 395(10226): 809-815

נושאים קשורים:  מחקרים,  הריון,  מאפיינים קליניים,  העברה ורטיקלית,  דלקת ריאות,  Covid-19,  נגיף הקורונה,  קורונה
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו