ויטיליגו 23.03.2020

מיקרופיגמנטציה לטיפול בויטיליגו עמיד - יתרונות וסיכונים

במחקר זה נמצא כי מיקרופיגמנטציה היא טיפול מוצלח במרבית המקרים של ויטיליגו עמיד לטיפול אצל חולים עם עור בהיר עד כהה בצורה מתונה

ויטיליגו. אילוסטרציה

מיקרופיגמנטציה ידועה גם ככתובת קעקע רפואית ויכולה לשמש כטיפול חליפי בחולי ויטיליגו עם עמידות לטיפולים קונבנציונליים. על מנת לבחון את היתרונות והסיכונים של מיקרופיגמנטציה לטיפול בויטיליגו עמיד, החוקרים בחנו 25 נגעים של 14 מטופלים (עם סוג עור Fitzpatrick III ו-IV) אשר עברו מיקרופיגמנטציה באמצעות מכשיר קעקוע אלקטרוני בין דצמבר 2018 לבין מרץ 2019.

הערכת התגובה לטיפול התבצעה על ידי בחינת ההתאמה של צבע הנגע המטופל לעור הבריא שהקיף את הנגע תוך שימוש בדירוג עם ארבע דרגות (לא טוב, סביר, טוב ומצוין). התאמה מצוינת הושגה ב-80% (20/25) מהמקרים. הכאב במהלך הטיפול היה משמעותי, אך לא נדרשה הרדמה מקומית. נפיחות ואודם מקומי מיידי התפתחו בעקבות כל טיפול, אך החלימו לאחר מספר ימים. סך הכל, הטיפול היה נסבל.

המחקר היה מוגבל בכך שכלל גודל מדגם קטן, בכך שלא היתה בו קבוצת ביקורת ובכך שהתבצע מעקב קצר בלבד אחרי המטופלים לאחר הטיפול.

החוקרים סיכמו כי תוצאות המחקר הראו שמיקרופיגמנטציה היטיבה עם המטופלים שסבלו מויטיליגו עמיד עם עור בהיר עד כהה בצורה מתונה.

בחירת הפיגמנט, עומק החדרה ובחירת חלקי גוף מתאימים לטיפול היו תהליכים קריטיים להצלחת הטיפול.

מקור: 

Hyun Jeong Ju et. al (2020) The Journal of Dermatology  https://doi.org/10.1111/1346-8138.15282

נושאים קשורים:  מחקרים,  הסוואה,  התערבות,  כתובת קעקע רפואית,  פיגמנט,  ניתוח,  ויטיליגו
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו