תקשורת 25.03.2020

הכשרת אנשי צוות בתקשורת סביב מחלות קשות

החוקרים בדקו מודל חדש של אימון מדריכים, שבהמשך מדריכים אנשי מקצוע שונים, שהראה שיפור מובהק בכישורים של אותם אנשי מקצוע בכל הנוגע לתקשורת סביב מחלות קשות

צוות רפואי (אילוסטרציה)
צוות רפואי (אילוסטרציה)

הקושי בהתחלת שיחה בנוגע לערכים והמטרות של מטופלים החולים במחלות קשות הוא בעיה נפוצה כיום. אנשי מקצוע רבים לא עוברים הכשרה מספקת לביצוע שיחות מסוג זה.

מטרת המחקר הנוכחי הייתה לבדוק האם מודל חדש של אימון מדריכים יכול להוביל להכשרה באיכות גבוהה שתשפר את הכישורים של אנשי מקצוע, על סמך דיווח עצמי, בתקשורת סביב מחלות קשות. החוקרים השתמשו במספר שיטות להערכת תוכנית ההכשרה.

בשנת 2016, שלוש פקולטות ב-Ariadne Labsי(AL) ביצעו שלושה קורסי אימון מדריכים על מנת להכשיר מדריכים בכל אחד משלושת המוסדות שיוכלו ללמד את אנשי המקצוע תקשורת סביב מחלות קשות.

החוקרים אספו מידע ע"י שאלונים שחולקו לאחר ההדרכה, כאשר המדידה המרכזית בדקה את השינוי, לפי דיווח עצמי של אנשי המקצוע, בכישורים שלהם לאחר ההדרכה בהשוואה לאלה שהיו להם לפני ההדרכה. המדידות המשניות כללו את הערכת הקורס ולמידה איכותית.

בין השנים 2016 ל-2018, AL אימנו 22 מדריכים (19/22 היו מומחים ברפואה פליאטיבית) בשלוש מערכות, שאימנו בהמשך 297 אנשי מקצוע (49% רופאים, 35% קלינאים בתחום הטיפול המתקדם, 12% אנשי סיעוד, עובדים סוציאליים או כמרים, ו-4.0% אנשי מקצוע אחרים) מתתי התמחויות (48%), רפואה ראשונית (28%), רפואה פליאטיבית (17%) ותחומים אחרים (7.1%).

תוצאות המחקר הראו כי אנשי המקצוע דיווחו על שיפור מובהק סטטיסטית בכל הכישורים בשתי מערכות, והמערכת השלישית הדגימה שיפור בכל הכישורים, כאשר שניים מהם הגיעו למובהקות סטטיסטית (p<0.0001). בנוסף, המשתתפים דירגו את איכות ההכשרה ברמה גבוה (95% דירגו יעילות במרבית הזמן או יעילות מקסימלית) וחלקו מערך נרחב של לקחים המשקפים שינוי חיובי בידע, בגישה ובכישורים שלהם.

החוקרים הסיקו כי הכשרה לתקשורת סביב מחלות קשות, שבוצעה ע"י מודל של אימון מדריכים, התקבלה בצורה טובה והובילה לשיפור משמעותי, ע"פ דיווח עצמי, בכישורים של אנשי המקצוע. החוקרים סברו כי ייתכן וזאת שיטה מתאימה למערכות בריאות המחפשות להכשיר את כוח העבודה הקליני.

מקור: 

Paladino, J. et al. (2020) Journal of Palliative Medicine 23,3.

נושאים קשורים:  תקשורת,  מודל אימון מדריכים,  כישורים,  מחלות קשות,  מחקרים
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו