נגיף הקורונה 29.03.2020

הריון ותוצאי לידה של נשים הסובלות מדלקת ריאות כתוצאה ממחלת הקורונה

הביטויים הקליניים והמאפיינים ההדמייתיים ב-CT של דלקת ריאות במחלת COVID-19 בקרב 15 נשים הרות ותוצאות ההריון

הריון ומגיפת הקורונה. אילוסטרציה

מטרת המחקר הנוכחי היתה לתאר את הביטויים הקליניים והמאפיינים ההדמייתיים ב-CT של דלקת ריאות במחלת COVID-19 בקרב 15 נשים הרות ולספק כמה הוכחות ראשוניות שניתן להתבסס עליהן לצורך הנחיות לטיפול בנשים הרות עם דלקת ריאות COVID-19.

מפרסמי עבודת מחקר זו סקרו את הנתונים הקליניים ובדיקות ה-CT של 15 נשים בהריון עם דלקת ריאות COVID-19 בבית חולים מ-20 בינואר 2020 ועד 10 בפברואר 2020. מערכת ניקוד CT חצי-כמותית שימשה כדי להעריך את מעורבות הריאה ואת משך הזמן של השינויים שנראו בCT בחזה. נותחו תסמינים ותוצאות מעבדה, סיכומי טיפול ומעקב אחרי התוצאות הקליניות.

11 חולות עברו לידה מוצלחת (עשרה ניתוחים קיסריים ולידה נרתיקית אחת) במהלך תקופת המחקר, וארבע חולות עוד היו בהריון (שלוש בשליש השני ואחת בשליש השלישי) בסוף תקופת המחקר. לא דווח על מקרים של חנק ילוד, מוות בילודים, לידת מת או הפלה.

הממצא המוקדם הנפוץ ביותר ב-CT בחזה היה אטימות בצילום מסוג ground-glass opacityי(GGO). עם התקדמות המחלה, נצפו דפוסים שונים של מסלולים וקונסוליציות ב-CT. ההפרעות שנצפו ב-CT הראו אבסורפציה בסוף תקופת המחקר אצל כל החולות.

התסמינים השכיחים ביותר להופעת דלקת ריאות COVID-19 בקרב נשים בהריון היו חום (13/15 מטופלים) ושיעול (9/15 חולים). הממצא הנפוץ ביותר במעבדה היה לימפוציטופניה (12/15 חולים). תמונות CT שנמצאו לפני הלידה ואחריה לא הראו סימנים להחמרת דלקת ריאות לאחר הלידה. ארבע החולות שעדיין היו בהריון בסוף תקופת המחקר לא טופלו בתרופות אנטי-ויראליות, אך הגיעו להתאוששות טובה.

לסיכום, הריון ולידה לא החמירו את מהלך הסימפטומים או מאפייני ההדמיה ב-CT של דלקת ריאות COVID-19. יש לציין כי בכל המקרים במחקר הנוכחי של דלקת ריאות COVID-19 הנשים ההרות היו במצב מחלה קל. כל הנשים במחקר זה - כמה מהן לא קיבלו תרופות אנטי-ויראליות - הגיעו להתאוששות טובה מדלקת ריאות COVID-19.

מקור: 

Dehan Liu, Lin Li, Xin Wu, Dandan Zheng, Jiazheng Wang, Lian Yang, and Chuansheng Zheng American Journal of Roentgenology 0 0:0, 1-6

נושאים קשורים:  נגיף הקורונה,  מחקרים,  SARSCoV-2,  מגיפת הקורונה,  הריון וקורונה,  Covid-19,  דלקת ריאות על רקע COVID-19
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו