סרטן ערמונית 28.04.2020

ירידה מוקדמת ב-PSA בקרב חולי סרטן ערמונית גרורתי עמיד לסירוס המטופלים באבירטרון אצטט או אנזלוטמיד

קרב חולי mCRPC שטופלו באנזלוטמיד, ירידה מוקדמת ברמות PSA, ללא קבלת טיפול קודם בדוקטקסל או לאחר דוקטקסל, קשורה בשיעורים גבוהים יותר של הישרדות כוללת ושל הישרדות ללא התקדמות המחלה

ביופסיה של סרטן הערמונית

מחקרים קודמים הדגימו שניתן להיעזר בשינויים ספציפיים ברמות PSA לצורך חיזוי תוצאות הטיפול התרופתי בסרטן הערמונית. המחקר הרטרוספקטיבי הנוכחי בוחן את התפקיד הפרוגנוסטי של ירידה מוקדמת ברמות PSA בקרב חולי סרטן הערמונית הגרורתי העמיד בפני סירוס (MCRPC) המטופלים בתרופות אבירטרון אצטט (AA) או אנזלוטמיד (E).

במחקר רטרוספקטיבי זה נכללו כל חולי ה-mCRPC שטופלו ב-AA או E בבית החולים סן לואיג'י באורבאסנו בין השנים 2010-2018 ובבית החולים אורדין מאוריציאנו בטורינו בין השנים 2014-2018. רק החולים עם בדיקות PSA מוקדמות (שנמדדו 28-60 יום לאחר תחילת הטיפול) נכללו בניתוח. המטופלים חולקו לקבוצת מגיבים מוקדם ומגיבים מאוחר בהתאם לתגובה מוקדמת של PSA (ירידה של ≥ 50% מתחילת הדרך). בוצעו ניתוחים חד-משתנים ורב-משתנים להישרדות ללא התקדמות המחלה (PFS) והישרדות כוללת (OS).

מבין 144 מטופלים עם ערך PSA מוקדם, 61 (42.4%) מטופלים קיבלו E (ללא טיפול קודם בדוקטקסל 42, עם טיפול קודם בדוקטקסל 19) ו-83 (57.6%) קיבלו AA (ללא טיפול קודם בדוקטקסל 44, עם טיפול קודם בדוקטקסל 39). 75 (52.1%) חולים השיגו ירידה מוקדמת ב-PSA.

החוקרים מצאו כי בקרב חולי mCRPC שטופלו באנזלוטמיד, ירידה מוקדמת ברמות PSA, ללא קבלת טיפול קודם בדוקטקסל או לאחר דוקטקסל, קשורה בשיעורים גבוהים יותר של הישרדות כוללת ושל הישרדות ללא התקדמות המחלה.

מקור: 

BUTTIGLIERO, Consuelo, Marcello TUCCI, Cristina SONETTO, Francesca VIGNANI, Rosario F. DI STEFANO, Chiara PISANO, Fabio TURCO et al. "Prognostic role of early PSA drop in castration resistant prostate cancer patients treated with abiraterone acetate or enzalutamide." Minerva Urologica e Nefrologica 10 (2020).

נושאים קשורים:  סרטן ערמונית,  mCRPC,  אנזלוטמיד,  דוקטקסל,  מחקרים
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו