תיאור מקרה 20.05.2020

תיאור מקרה: שלושה דו"חות מקרה על מנת יתר של LSD

מחברי הדו"ח מתארים השלכות חיוביות בלתי צפויות למינון יתר של LSD, ביניהן: שיפורים בתסמיני מחלות נפש, הפחתה בכאבים גופניים וגמילה ממורפיום

במסגרות אקדמיות ברחבי העולם מתעורר עניין מחודש בשימוש בחומרים פסיכדליים לצורכי ריפוי וטיפול בהתמכרויות, הפרעות דחק פוסט-טראומטית, דיכאון, חרדה ואבחנות אחרות. לאחרונה התפרסמה סדרת מקרים המתארת ​​את ההשלכות הרפואיות של נטילת מינון יתר של חומצה ליסרגית דיאתילאמיד (LSD).

מחברי דו"ח תיאורי המקרה אספו את הנתונים מתוך ראיונות פסיכיאטריים, רישומי בריאות, דו"ח אירוע מהמיון ועוד.

במקרה הראשון מתואר מטופל עם רקע בבבריאות הנפש, שנטל מנת יתר של חומצה ליסרגית דיאתילאמיד (LSD). אצל המטופל נמדדו שיפורים משמעותיים בתסמיני מצב הרוח, כולל הפחתה במאניה עם תכונות פסיכוטיות. שינויים אלה נמשכו כמעט 20 שנה תוך מעקב רפואי ותיעוד צמוד.

במקרה השני מתועדת נטילה של מנת יתר של LSD בתחילת השליש הראשון להריון אצל אישה בריאה. מנת היתר לא השפיעה לרעה על מהלך ההריון ולא נרשמה השפעה התפתחותית שלילית או טרטוגנית ברורה על הילוד.

במקרה השלישי מתואר כי שאיפה תוך-אפית של פי 550 מהמינון המקובל של LSD לא היתה קטלנית ואף הובילה להשפעה חיובית על ניהול של רמות הכאב והפסקת השימוש במורפין לאחר אירוע ההרעלה.

מחברי הדו"ח של תיאורי המקרה מתארים כי יש השלכות חיוביות בלתי צפויות למינון יתר של LSD. ההשלכות כללו שיפורים בתסמיני מחלות נפש, הפחתה בכאבים גופניים וגמילה ממורפיום. כמו כן, נראה כי מנת יתר של LSD בזמן ההריון המוקדם לא גרמה נזק לעובר.

מקור:

Haden, Mark, and Birgitta Woods. "Lsd overdoses: three case reports." Journal of studies on alcohol and drugs 81, no. 1 (2020): 115-118.

נושאים קשורים:  תיאור מקרה,  מחקרים,  LSD,  חומצה ליסרגית דיאתלמיד,  התמכרויות
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו