דלקת מפרקים שגרונית 26.05.2020

הצלחה בהשריית הפוגה לאורך זמן לאחר טיטרציה של עירוי טוציליזומאב

במחקר זה נמצא כי טיטרציה של טוציליזומאב בחולי דלקת מפרקים שגרונית יכולה להוביל להפוגה ארוכת טווח

טרם הוגדרה אסטרטגיית טיפול לדלקת מפרקים שגרונית שהניבה הפוגה לטווח הארוך. מטרת החוקרים היתה להעריך את היעילות של טיפול אחזקה ארוך טווח עם טוציליזומאב (TCZ) לאחר טיטרציה של העירוי.

החוקרים תכננו מחקר גישוש פרוספקטיבי בשיטת תווית פתוחה, בו השתתפו חולי דלקת מפרקים שגרונית עם הפוגה של שלושה חודשים לפחות אשר טופלו עם עירויי TCZ מדי ארבעה שבועות. המרווח הראשוני בין הטיפולים הוארך לשישה שבועות למשך שלושת חודשי הטיפול הראשונים. לאחר מכן, המרווחים בין הטיפולים נקבעו על ידי רופאים. טיפול אחזקה ארוך טווח מוצלח בעקבות טיטרציה של TCZ הוגדר על פי מצב בו מטופלים אשר המשיכו את הטיפול מעבר לשנתיים קיבלו את הטיפול במרווחים של לפחות חמישה שבועות.

תוצאות המחקר הראו כי מתוך 13 משתתפים במחקר, שמונה המשיכו את הטיפול עם TCZ לאחר שנתיים. טיפול אחזקה מוצלח לטווח הארוך נצפה בשישה מטופלים, כאשר ארבעה מהם שמרו על מרווח בין-טיפולי של שמונה שבועות ומעלה.

החוקרים הבחינו בחמישה מטופלים עם תסמונת גמילה מ-TCZ: אחד סבל מנויטרופניה וארבעת האחרים חוו כישלון טיפולי משני.

המטופלים אשר זכו לטיפול אחזקה ארוך טווח מוצלח עם TCZ היו צעירים באופן משמעותי מאשר אלה אשר חוו כישלון משני (p<0.05). בנוסף, מטופלים שהיו חיוביים לגורם שגרוני ולנוגדנים ל-anti-citrullinated peptide עברו מספר רב יותר משמעותית של התלקחויות לאורך המעקב שנערך במשך שנתיים (p<0.01).

מסקנת החוקרים היתה שטיטרציה של עירויי TCZ אפשרית בחולים רבים, אך מחקרים גדולים יותר נדרשים על מנת לוודא את האופציה הטיפולית הזאת.

מקור:

Chayma Ladhari et. al (2020) BMC Rheumatology DOI: https://doi.org/10.1186/s41927-019-0109-0

נושאים קשורים:  ראומטולוגיה,  דלקת מפרקים שגרונית,  טוציליזומאב,  טיטרציה,  טיפול אחזקה,  רמיסיה,  מחקרים
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו