מחלה המוליטית של היילוד 02.06.2020

נוגדן אנטי-M המגיב לקור גורם למחלה המוליטית מאוחרת של היילוד

חוקרים סבורים כי נוגדן אנטי-M עם משרעת חום נמוכה עלול לגרום למחלה המוליטית של היילוד

תינוק/ת, יילוד. אילוסטרציה

ידוע כי מחלה המוליטית של העובר והיילוד נגרמת בעקבות נוגדנים מהאם המועברים באופן סביל, המכוונים נגד אנטיגנים על כדוריות הדם האדומות של העובר ועלולים לגרום לתחלואה ותמותה ניכרות. נוגדן בשם אנטי-M הוא בעל משמעות קלינית קטנה המופיע באופן טבעי, אם כי לעתים נצפים מקרים חמורים של המחלה.

החוקרים מציגים שתי אחיות חיוביות לאנטיגן M, כאשר כל אחת פיתחה המוליזה במהלך השבועיים הראשונים לחיים בגלל נוגדן אנטי-M אימהיים, שהובילה לאנמיה חמורה והצריכה מתן של עירוי דם.

כמו כן, נצפה צימות של כדוריות דם אדומות בדגימות דם היקפי של שתי התינוקות בטמפרטורת החדר, עם ניתוק הצימות בטמפרטורה של 37 מעלות צלזיוס. נוגדן האנטי-M האימהי זוהה על ידי טכניקת אגלוטינציית עמוד לא ישירה, והיה בעל טיטר נמוך (1:16). בנוסף, הדגים אמפליטודת חום נמוכה, עם תגובה לסליין ב-4 מעלות צלזיוס אבל ללא זיהוי בסליין ב-37 מעלות.

החוקרים הגיעו למסקנה כי נוגדן אנטי-M עם משרעת חום נמוכה, עלול לגרום למחלה המוליטית של היילוד עם מאפיינים מעבדתיים המזכירים מחלת אגלוטינציית קור.

מקור: 

Crispin, P. et al. (2019). Transfusion. 59(12), 3575-3579 https://doi.org/10.1111/trf.15578

נושאים קשורים:  מחקרים,  אגלוטינציה של כדוריות דם אדומות,  מחלה המוליטית של העובר והיילוד,  נוגדן אנטי-M
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו