מחלת קוואסאקי 04.06.2020

מתי יש לחשוד במחלת קוואסאקי בילדים עם חום?

קבוצת חוקרים ניסתה לאתר מאפייני עזר שיסייעו לקלינאים להבדיל בין ילדים עם חום לבין ילדים שחשודים ספציפית במחלת קוואסאקי

מחלת קוואסאקי (KD) היא סוג של דלקת כלי הדם הפוגעת בעיקר בילדים מתחת לגיל חמש. מטופלים עלולים להתפספס או לחוות עיכוב באבחנה הסופית כאשר התסמינים הקליניים הראשוניים איתם הם מתייצגים אינם עומדים בקריטריונים המסורתיים לאבחון, או במקרים שבהם בוצע אקו לב ולא נצפו ממצאים חריגים.

במחקר זה קבוצת חוקרים מטייוואן ניסתה לאתר מאפייני עזר שיסייעו לקלינאים להבדיל בין ילדים עם חום לבין ילדים שחשודים ספציפית במחלת קוואסאקי.

במחקר נכללו 50 ילדים עם חום שנחשדו בתחילה כסובלים מחלת קוואסאקי אך לא עמדו בקריטריונים של American Heart Associationי(AHA) לאבחון המחלה. עם זאת, חלק מהמטופלים הללו אובחנו בסוף עם מחלת קוואסאקי רק במהלך ביקורם השני.

החוקרים ניתחו את מאפייני המטופלים, התסמינים הקליניים ונתוני המעבדה (נתונים ראשוניים בביקור הראשון). בסך הכל נרשמו 50 חולים למחקר. מתוכם, עשרה מטופלים אובחנו עם מחלת קוואסאקי בביקורם השני (קבוצה 1), בעוד ש-40 חולים לא אובחנו עם מחלת קוואסאקי במפגש השני (קבוצה 2).

יחס נויטרופיל-לימפוציטים גבוה יותר (NLR, p = 0.037) ורמות CRP גבוהות יותר (CRP, p = 0.02) נמצאו בקבוצה 1 בהשוואה לקבוצה 2. חולה עם NLR> 1.33 בשילוב עם CRP של יותר מ-33 מ"ג/ ל"ג היה בסיכוי גבוה יותר למחלת קוואסאקי (רגישות 90%, ספציפיות 69.2%, p = 0.001; יחס הסיכויים 20.25, 95% רווח בר סמך 2.3-178.25.).

החוקרים מסכמים בפשטות כי על הקלינאים להקדיש תשומת לב מיוחדת ליחס נויטרופילים-לימפוציטים מוגבר ורמות CRP במקרים של מטופלים החשודים למחלת קוואסאקי, שהתייצגותם בתחילה לא ענתה לקריטריוני המחלה.

מקור:

Yan, J. H., Chang, L. S., Lin, Y. J., Guo, M. M., Huang, Y. H., & Kuo, H. C. (2020). Clinical Characteristics for Differentiating Febrile Children With Suspected Kawasaki Disease Diagnosis. Frontiers in pediatrics8, 221. https://doi.org/10.3389/fped.2020.00221

נושאים קשורים:  מחקרים,  CRP,  מאפיינים קליניים,  ילדים עם חום,  מחלת קוואסאקי,  יחס נויטרופילים ללימפוציטים
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו