סינקופה 21.06.2020

שכיחות סינקופה לאחר זיהום בנגיף שפעת

מחקר זה מתאר את השכיחות, המאפיינים והמנגנונים הפתולוגיים האפשריים לאירועים של סינקופה לאחר הידבקות בשפעת עונתית

שפעת היא מחלת נשימתית חריפה המופיעה במגיפות עונתיות ונגרמת כתוצאה מזיהום נגיפי. במהלך הידבקות בנגיף עלולים להופיע סיבוכים שונים בעיקר בדרכי הנשימה, כגון דלקת ריאות. בנוסף לסיבוכים ידועים אלה, במהלך השפעת עלולים להתרחש סיבוכים נוירולוגיים נדירים אך חמורים.

קבוצת רופאים נוירולוגים מדרום קוריאה פרסמה החודש מחקר המתאר את השכיחות, המאפיינים והמנגנונים הפתולוגיים האפשריים לאירועים של סינקופה לאחר הידבקות בשפעת עונתית. החוקרים מציינים כי כ-2.2% מהמטופלים שאובחנו עם שפעת במוסדות שנחקרו בדרום קוריאה עברו סינקופה.

מבחינת המאפיינים הקליניים, הנוירולוגים מדווחים כי לאף אחד מהמטופלים לא היה שיעול קשה או לחצי דם נמוכים (BP) היכולים להסביר את ההתרחשות במנגנון ואזו-וגלי. בנוסף, תוצאות המעבדה לא תמכו בשכיחות גבוהה של אירועי התייבשות.

מאידך גיסא, חולים רבים סבלו מסחרחורות תכופות שהקדימו את אירוע הסינקופה. הרופאים אף מדדו משך זמן ארוך של אובדן הכרה בקרב חולי השפעת עם חום גבוה במיוחד או חיוביים בבדיקה לאורטו-סטטיזם.

מתוצאות אלו מסיקים הרופאים כי סביר שהמנגנון הוא מנגנון מרכזי הקשור באופן ישיר בתהליך הזיהומי הנגיפי.

מקור:

oh SM, Kang HG, Kim BJ. Syncope after Influenza Virus Infection. J Korean Med Sci. 2020;35(20):e134. Published 2020 May 25. doi:10.3346/jkms.2020.35.e134

נושאים קשורים:  מחקרים,  סיבוכי שפעת,  שפעת,  ירידת לחץ דם אורתוסטטית,  סינקופה
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו