נגיף הקורונה 30.06.2020

התפרצות נגיף הקורונה בדיור מוגן סיעודי - מהי רמת הסיכון?

במחקר אמריקאי נבדקו כמות הנדבקים, מספר החולים האסימפטומטיים ושיעור התמותה מ-COVID-19 במרכז סיעודי לקשישים

צילום: דוד כהן/ פלאש 90

במהלך המגיפה דווחו התפרצויות COVID-19 בבתי אבות ובמתקני דיור מוגן. עם זאת, היקף הנדבקים האסימפטומטים ב SARS-CoV-2 ושיעור התמותה מ-COVID-19 באוכלוסיית בעלת סיכון גבוה זו טרם התברר במלואו.

חוקרים אמריקאים ביצעו תחקיר של ההתפרצות הידועה הראשונה של SARS-CoV-2 במתקן סיעודי מקצועי (SNF) באילינוי ב-15 במרץ 2020, תוך מעקב אחר דיירי המוסד במשך 30 יום. החוקרים בדקו 126/127 תושבים ל SARS-CoV-2 באמצעות RT-PCR וביצעו הערכות חוזרות ורבות של תסמינים.

החוקרים חישבו את שכיחות SARS-CoV-2 והעריכו את הופעת התסמינים במהלך מעקב של 30 יום כדי לקבוע: 1. שיעור המקרים שהיו סימפטומטיים, טרום סימפטומטיים ואסימפטומטיים. 2. שכיחות התסמינים בקרב אלה שנבדקו ונמצאו שליליים.

מבין 126 דיירים שנבדקו, 33 נמצאו חיוביים ל-SARS-CoV-2 ב-15 במרץ. 19 (58%) סבלו מתסמינים בזמן הבדיקה, אחד (3%) פיתח תסמינים במהלך המעקב, ו-13 (39%) נשארו אסימפטומטים. 35 דיירים שנבדקו ונמצאו שליליים ב-15 במרץ פיתחו תסמינים במהלך המעקב; מתוכם, שלושה נבדקו מחדש ושניים היו חיוביים. ההסתברות לתמותה במעקב של 30 יום בקרב המקרים היתה 29%.

החוקרים סיכמו כי דיירי מתקנים סיעודיים פגיעים במיוחד ל-SARS-CoV-2. יש לשים לב למניעת התפרצויות במסגרות טיפול אלו ואחרות. בדיקות נרחבות ובקרת זיהום הן המפתח לסייע במניעת תחלואה ותמותה מ-COVID-19 באוכלוסיות סיכון גבוה אלו.

מקור: 

Patel, M. C., Chaisson, L. H., Borgetti, S., Burdsall, D., Chugh, R. K., Hoff, C. R., Murphy, E. B., Murskyj, E. A., Wilson, S., Ramos, J., Akker, L., Bryars, D., Thomas-Smith, E., Bleasdale, S. C., & Ezike, N. O. (2020). Asymptomatic SARS-CoV-2 infection and COVID-19 mortality during an outbreak investigation in a skilled nursing facility. Clinical infectious diseases : an official publication of the Infectious Diseases Society of America, ciaa763. Advance online publication. https://doi.org/10.1093/cid/ciaa763

נושאים קשורים:  נגיף הקורונה,  קשישים,  מגיפת הקורונה,  אוכלוסיה בסיכון,  מחקרים
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו