אונקולוגיה 08.07.2020

מחקר ישראלי: התמודדות צוותי רפואה אונקולוגיים עם התאבדויות של חולים

חוקרים מאוניברסיטת בן גוריון בדקו כיצד התנסויות אישיות של עובדי מערכת הבריאות בתחום האונקולוגיה משפיעות על התנהלותם בטיפול בחולי סרטן

קבוצת מחקר מאוניברסיטת בן גוריון פרסמה לאחרונה מחקר שנועד לחקור כיצד התנסויות אישיות של עובדי מערכת הבריאות (HCP) בתחום האונקולוגיה משפיעות על התנהלותם בטיפול בחולי סרטן. המחקר תוכנן תוך שימוש באסטרטגיות Grounded Theory לצורך איסוף וניתוח נתונים בצורה איכותנית.

במחקר נכללו 18 עובדים סוציאליים, 23 אונקולוגים ו-20 אחיות. עורכי המחקר ביצעו קידוד שיטתי של תמלילי הראיונות באופן של "שורה אחרי שורה", line by line. עובדי הבריאות דיווחו כי התנסויות אישיות בהתאבדות השפיעו על הדרך שבה הם מתקשרים עם מטופלים על התאבדות, גרמו להם להיות ערניים לגבי סימני אובדנות והעלו את ידיעתם ואת ערנותם לאינדיקטורים ספציפיים הקשורים באובדנות.

החוקרים מסיקים כי הצוותים הרפואיים בתחום האונקולוגי מותחים קו ישיר בין נסיונם עם אובדנות והתאבדויות לבין הדרכים שבהן הם מטפלים בחולים.

מסקנת החוקרים היא כי יש צורך בהגברת המודעות של צוותים רפואיים לנושאים אלה ובמקביל לספק הדרכה כיצד להשתמש בהנחיות מבוססות ראיות עבור זיהוי ותגובה לסיכון להתאבדות בחולים (לעומת הנחיות המבוססות על ניסיון אישי בלבד). החוקרים מקווים כי יישום המלצות אלו יבטיח מתן איכות טיפול טובה יותר לחולים אונקולוגים.

מקור: 

Granek, Leeat, Ora Nakash, Shahar Shapira, Samuel Ariad, and Merav A. Ben-David. "Oncologists, oncology nurses and oncology social workers experiences with suicide: impact on patient care." Journal of psychosocial oncology (2020): 1-14.

נושאים קשורים:  אחיות,  אונקולוגים,  אונקולוגיה,  מחקרים,  עובדים סוציאליים,  התאבדות
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו