תיאור מקרה 09.07.2020

תיאור מקרה: היפוגליקמיה חמורה בחולת סוכרת סוג 1

דו"ח מקרה זה מתאר פרק של היפוגליקמיה קשה אצל אישה בת 55 עם סוכרת סוג 1 כשבועיים לאחר שהחלה לקבל טיפול לאי ספיקת לב

דו"ח מקרה זה מתאר פרק של היפוגליקמיה קשה אצל אישה עם סוכרת סוג 1, כשבועיים לאחר שהחלה לקבל טיפול לאי ספיקת לב בתרופה sacubitril/ valsartan. תיאור המקרה דווח על ידי קרדיולוג באוניברסיטת בריטיש קולומביה שבקנדה.

החולה, בת 55, במשקל 57 ק"ג, עם אי ספיקת לב עם מקטע פליטה ירוד שניוני לאוטם, מ/א ניתוח מעקפים, סוכרת סוג 1, דיסליפדמיה והיפותירואידיזם. מקטע הפליטה שלה באקו לב טרם התחלת הטיפול היה 30%-35% עם אי ספיקה מיטרלית קשה. דירוג תפקודי NYHA 2.

מבחינת הסוכרת, היא טופלה באינסולין ליספרו, שקיבלה באמצעות עירוי תת עורי מתמשך במשאבה 22 עד 24 יחידות מדי יום (0.39-0.42 יחידות / ק"ג / ד') שחולקו כ-50% בזל וכ-50% בולוס על בסיס רמות הסוכר בדם.

היא דיווחה כי המדידות היומיות של רמת הגלוקוז בדם היו יציבות עד כה. לדבריה, היא השתמשה במשאבה 13 שנים ללא כל פרשות היפוגליקמיות הדורשות רפואיות סיוע מאז התחלת משאבת האינסולין. שבעה שבועות לפני שהתחילה את הטיפול ב-sacubitril / valsartan, רמת ה-HA1C היתה 6.6%.

כשבועיים לאחר שהחלה לקבל טיפול לאי ספיקת לב בתרופה sacubitril/ valsartan היא פיתחה היפוגליקמיה ונדרשה לאיזון באשפוז. שבוע לאחר מכן היא חוותה אפיזודה נוספת, שנייה, של היפוגליקמיה.

לאחר מכן היא הפחיתה את מינון האינסולין והמשיכה בטיפול התרופתי sacubitril/ valsartan. שמונה חודשים לאחר מכן לא היו לה אפיזודות חוזרות של היפוגליקמיה.

על המטפלים להיות מודעים להשפעה שלילית אפשרית זו ולחנך את המטופלים בטיפול אינסולין במקביל כדי לעקוב אחרי תסמינים של היפוגליקמיה בעת התחלת הטיפול החשוב והחיוני ב-sacubitril/ valsartan.

מקור: 

Barry AR. Severe Hypoglycemia in a Patient With Type 1 Diabetes Mellitus Recently Started on Sacubitril/Valsartan: A Case Report. CJC Open. 2020;2(3):176-178. Published 2020 Feb 12. doi:10.1016/j.cjco.2020.02.002

נושאים קשורים:  sacubitril/valsartan,  אי ספיקת לב,  סוכרת סוג 1,  היפוגליקמיה,  תיאור מקרה,  מחקרים
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו