NSCLC 21.07.2020

ניבולומאב ואיפילימומאב לעומת כימותרפיה כטיפול קו ראשון ל-NSCLC מתקדמת

ניבולומאב ואיפילימומאב מובילות לשרידות כוללת ארוכה יותר מאשר כימותרפיה ללא תלות בביטוי  PD-L1

במחקר הפאזה 3, CheckMate 227 part 1, נמצא כי ניבולומאב ואיפילימומאב כטיפול קו ראשון ל-NSCLC מתקדמת משפרות שרידות כוללת לעומת כימותרפיה בחולים נאיביים לטיפול ללא תלות בסטטוס ביטוי PD-L1.

במאמר זו מוצגות תוצאות לאחר שלוש שנות מעקב. המשתתפים חולקו ביחס של 1:1:1 לקבל ניבולומאב ואיפילימומאב, ניבולומאב וכימותרפיה או כימותרפיה בלבד. התוצא העיקרי שנבדק היה שרידות כוללת עם ניבולומאב ואיפילמומאב לעומת כימותרפיה במטופלים עם ביטוי PD-L1 השווה או גדול מ-1%.

לאחר זמן מעקב חציוני של 43.1 חודשים, משתתפי המחקר עם ביטוי PD-L1 השווה או גדול מ-1 שקיבלו ניבולומאב ואיפילימומאב לעומת כימותרפיה המשיכו להנות משרידות כוללת משופרת (יחס סיכונים: 0.79; רווח בר-סמך 95%, 0.67-0.93). שיעור השרידות הכוללת לאחר שלוש שנים בקבוצת הניבולומאב ואיפילימומאב הייתה 33% לעומת, 29% בקבוצת הניבולומאב וכימותרפיה ו-22% בקבוצת הכימותרפיה. לאחר שלוש שנים, 18% מהמטופלים עם ביטוי PD-L1 השווה או גדול מ-1% שקיבלו ניבולומאב ואיפילימומאב נותרו ללא התקדמות מחלה לעומת 12% בקבוצת הניבולומאב וכימותרפיה ו-4% בלבד בקבוצת הכימותרפיה. במטופלים עם ביטוי PD-L1 הקטן מ-1%, יחס הסיכונים לשרידות כוללת היה 0.64 עבור קבוצת הניבולומאב ואיפילימומאב לעומת קבוצת הכימותרפיה. שיעורי השרידות הכוללת לאחר שלוש שנים היו 34% בקבוצת ניבולומאב ואיפילימומאב, 20% בקבוצת הניבולומאב וכימותרפיה ו-15% בקבוצת הכימותרפיה. 18%, 8% ו-2% מהמטופלים נותרו ללא התקדמות מחלה בחלוף שלוש שנים. למטופלים עם ביטוי PD-L1 השווה או גדול מ-1% עם תגובה מלאה או חלקית לאחר שישה חודשים הייתה שרידות כוללת ארוכה יותר עם ניבולומאב ואיפילימומאב לעומת כימותרפיה. שיעור תופעות הלוואי בקבוצת הניבולומאב ואיפילימומאב ובקבוצת הכימותרפיה היה דומה.

החוקרים מסכמים כי לאחר מעקב של שלוש שנים, ניבולומאב ואיפילימומאב ממשיכות להוביל לשרידות כוללת ממושכת ויציבה לעומת כימותרפיה כטיפול קו ראשון ב-NSCLC מתקדמת.

מקור: 

Ramalingam, S.S. et al.

נושאים קשורים:  NSCLC,  שרידות ללא התקדמות מחלה,  ניבולומאב,  סרטן ריאתי בעל תאים שאינם קטנים,  שרידות כוללת,  כימותרפיה,  מחקרים,  איפילימומאב
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו