פסוריאזיס 16.09.2020

ההשפעה של דימוי גוף על תפקוד וסיפוק מיני בחולי פסוריאזיס

מטרת המחקר היתה להעריך את מידת הלקות בתפקוד ובסיפוק המיני בחולי ספחת וההשפעה של דימוי הגוף על התפקוד והסיפוק המיני

דימוי גוף שלילי עלול להשפיע על תפקוד מיני, הימנעות ממין ועל תפיסת העצמי כמושך. מטרת המחקר היתה להעריך את מידת הלקות בתפקוד ובסיפוק המיני בחולי ספחת וההשפעה של דימוי גוף על התפקוד והסיפוק המיני.

סך הכל 216 משתתפים נכללו במחקר, מתוכם 112 היו חולי ספחת; 104 משתתפים אשר מעולם לא חוו בעיות עור השתתפו במחקר וענו על שאלות שבחנו המצאות של דיכאון וחרדה, בעיות בתפקוד, סיפוק מיני ודימוי גוף.

חולי ספחת הראו רמות גבוהות משמעותית של ליקויים במיניות ושביעות רצון מחיי מין ירוד בהשוואה לקבוצת הביקורת. בקבוצת חולי הספחת נמצא דימוי גוף ירוד בהשוואה לקבוצת הביקורת.

דיכאון וחרדה בקבוצת הספחת היו גבוהים מאשר בקבוצת הביקורת. המשמעות הקוגניטיבית של מעורבות עור בשביעות רצון מדימוי גוף נמצאה כגורם הסיכון המשמעותי ביותר שהשפיע על תפקוד מיני בחולי ספחת, והיתה הגורם המנבא לסיפוק מיני בקבוצת החולים.

אף על פי כן, המדדים האובייקטיביים של חומרת המחלה במסגרת Psoriasis Area and Severity Index לא מצאו השפעה על ליקויים בתפקוד המיני ועל הסיפוק המיני.

מקור:

Gündüz A et. al (2020) Journal of Sex and Marital Therapy DOI: 10.1080/0092623X.2019.1654582

נושאים קשורים:  מחקרים,  ספחת,  דימוי גוף,  סיפוק מיני,  תפקוד מיני,  פסוריאזיס
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו