המנגיומה של הילדות 13.10.2020

מתן עורי משופר של חוסמי בטא לטיפול מקומי בהמנגיומות של הילדות

החוקרים ביקשו להעריך את היעילות הקלינית ואת פרופיל הבטיחות של מתן עורי משופר של חוסמי בטא כטיפול בהמנגיומות של הילדות

המנגיומה. צילום שאטרסטוק

ידוע זה מכבר כי המנגיומות של הילדות הן גידול כלי הדם השכיח ביותר בקרב ילדים. בשנים האחרונות התגלו חוסמי הבטא המקומיים כטיפול יעיל בהמנגיומות שטחיות. החוקרים ביקשו להעריך את היעילות הקלינית ואת פרופיל הבטיחות של מתן עורי משופר של חוסמי בטא כטיפול בהמנגיומות של הילדות.

החוקרים ביצעו מחקר רטרוספקטיבי שבדק את כל מקרי ההמנגיומה בהם טיפלו במתן עורי משופר שכזה, בין 2018-2019. החוקרים בדקו נתונים אפידמיולוגיים, קליניים וכאלה הקשורים לטיפול, כמו גם את ציוני היעילות והבטיחות.

החוקרים הכלילו במחקר 11 חולים עם 11 המנגיומות של הילדות. מתוכם, הם מצאו כי שבעה (63.7%) הראו תגובה טובה לטיפול וארבעה (36.6%) הראו תגובה חלקית. לפיכך, הם קבעו כי כלל החולים (100%) הראו תגובה כלשהי, טובה או חלקית. הם לא דיווחו על תופעות לוואי מערכתיות או מקומיות.

המגבלה במחקר לדעת החוקרים היתה העובדה כי זהו מחקר רטרוספקטיבי ולא מבוקר. החוקרים הגיעו למסקנה כי מתן עורי משופר של חוסמי בטא מהווה טיפול מקומי בטוח ויעיל בהמנגיומות של הילדות.

מקור: 

Mashiah, J. et al. (2020). Dermatology. https://doi.org/10.1159/000507808

נושאים קשורים:  מחקרים,  המנגיומה של הילדות,  חוסמי בטא
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו