מחלות נשימה חסימתיות 16.11.2020

החמרה במחלות נשימה חסימתיות - כיצד הדבר משפיע על בריאות המטופלים?

על אף החשיבות הקלינית שלה, החמרה במחלות נשימה חסימתיות כרוניות אינה מזוהה היטב או מדווחת על ידי המטופלים, מה שפוגע באיכות הטיפול בהם ובפרוגנוזה שלהם

מחלת נשימה, אסתמה. אילוסטרציה

החמרה במחלות נשימה חסימתיות כרוניות מהווה בעיה קלינית משמעותית. היא קשורה לירידה בתפקודי ריאה, הרעה באיכות חיים וירידה ברמת הפעילות הגופנית.

הופעתה של החמרה במחלות נשימה חסימתיות כרוניות עלולה להשפיע רבות על עלויות טיפול רפואי ועל שיעורי תמותה, כשמעל חמישית מהחולים המאושפזים בשל מחלת נשימה חסימתית כרונית מתים בתוך שנה אחת משחרורם מבית החולים. נתון זה מדגיש את הצורך בהתמקדות בהחמרה במחלות נשימה חסימתיות כרוניות במסגרת הטיפול הרפואי במחלקות.

על אף החשיבות הקלינית שלה, החמרה במחלות נשימה חסימתיות כרוניות אינה מזוהה היטב או מדווחת על ידי המטופלים, מה שפוגע באיכות הטיפול בהם ובפרוגנוזה שלהם. לפי החוקרים, יש צורך בשיפור ההנחיות הקיימות בנושא זה.

בעיית הזיהוי והדיווח על החמרה במחלות נשימה חסימתיות כרוניות מהווה אתגר כלכלי עבור המטופלים וכן מקשה על מערכות הבריאות והממשלות השונות לייצר מדיניות שתתמודד עם העול המשמעותי שבמצבים אלה.

מקור:

John R. Hurst et. al (2020) European Journal of Internal Medicine  DOI: https://doi.org/10.1016/j.ejim.2019.12.014

נושאים קשורים:  מחקרים,  תחלואה נלווית,  תמותה,  תפקוד גופני,  איכות חיים,  תפקודי ריאות,  מחלות נשימה
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו