נגיף הקורונה 28.12.2020

ניסוי קליני טבעי: טיפול ב-COVID-19 בהידרוקסיכלורוקווין ואזיתרומיצין

מסקנת מחקר שנערך בעיראק: הידרוקסיכלורוקווין ואזיתרומיצין מקדמים החלמה של חולי קורונה וניתן לטפל בתופעות לוואי הקשורות לקצב הלב

מטרת החוקרים היתה להעריך את היעילות הקלינית ואת פרופיל הבטיחות של פרוטוקול טיפול ב-COVID-19 המכיל גם הידרוקסיכלורוקווין (HCQ - hydroxychloroquine) וגם אזיתרומיצין, בבית חולים מומחה בעיראק.

החוקרים ערכו מחקר פרוספקטיבי עם עיצוב של לפני ואחרי התערבות, ללא קבוצת ביקורת. ההתערבות היתה באישור משרד הבריאות ושימשה לטיפול בכל החולים עם COVID-19. המחקר נערך במסגרת הרפואה הציבורית בבגדאד, עיראק,  בין התאריכים 1 במרץ ועד 25 במאי 2020. החוקרים הגדירו את התוצאים כשינויים בנתונים הקליניים והביוכימיים, בתקופת האשפוז. כמו כן, עשו שימוש במבחן t מזווג וחי-בריבוע, על מנת להשוות את המדדים של הסימנים החיוניים, בדיקות המעבדה והתסמינים, לפני ואחרי הטיפול.

החוקרים הכלילו במחקר 161 חולים שהתקבלו עם בדיקת RT-PCR חיובית ותסמינים קליניים המתאימים ל-COVID-19. הם דיווחו כי 53 (32.9%) חולים סבלו ממחלה קלה, 47 (29.2%) סבלו ממחלה בדרגת חומרה בינונית, 35 (21.7%) סבלו ממחלה קשה ו-26 (16.1%) היו במצב קריטי.

הם מצאו כי מרבית החולים (84.5%) החלימו והשתחררו ללא תסמינים, לאחר תוצאה שלילית בבדיקת RT-PCR, בעוד כי 11 (6.8%) חולים נפטרו במהלך תקופת המחקר.

כמו כן, נמצא כי הסימנים והתסמינים של COVID-19 השתפרו באופן מובהק בתגובה למשטר הטיפולי המכיל HCQ ואזיתרומיצין. לבסוף, החוקרים דיווחו כי תופעות הלוואי השכיחות ביותר היו כאבי בטן, היפוגליקמיה, סחרחורת, גרד, פריחה עורית, הארכת מקטע QT, הפרעות קצב ודלקת בלחמית העין.

החוקרים הגיעו למסקנה כי משטר הטיפול ב-COVID-19, המכיל HCQ ואזיתרומיצין מקדם את החלמתם של מרבית החולים ומפחית סימנים ותסמינים באופן משמעותי.

הם סבורים כי יש תופעות לוואי הניתנות לטיפול, בעיקר תופעות הקשורות לקצב הלב. כמו כן, בהיעדר תרופות שאושרו על ידי מינהל המזון ותרופות האמריקאי לטיפול ב-COVID-19, שימוש ב-HCQ ואזיתרומיצין לשליטה בסימני ותסמיני המחלה יכול להסתבר כיעיל.

מקור:

Abbas, H. M. et al. International Journal of Clinical Practice 2020. https://doi.org/10.1111/ijcp.13856

נושאים קשורים:  קורונה,  הידרוקסיכלורוקווין,  אזיתרומיצין,  מחקרים
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו