החלפת מסתם 13.01.2021

MitraClip ברגורגיטציה מיטרלית משנית חמורה בחולי אי ספיקת לב

מטא-אנליזה זו הראתה כי תיקון של המסתם המיטרלי בצנתור באמצעות MitraClip בקרב חולי אי ספיקת לב עם רגורגיטציה מיטרלית משנית חמורה הוא בעל יעילות רפואית משמעותית

החלפת מסתם ניתוחית (אילוסטרציה)

רגורגיטציה מיטרלית (MR) משנית חמורה קשורה לפרוגנוזה גרועה בחולי אי ספיקת לב עם הפרעה בתפקוד הסיסטולי של החדר השמאלי. מחקרים מבוקרים אקראיים ותצפיתיים מעטים בלבד הראו יעילות של תיקון של המסתם המיטרלי בצנתור בחולים עם אי ספיקת לב עם MR משמעותי. מחקר זה ביצע מטא-אנליזה כדי להעריך את התפקיד של תיקון של המסתם המיטרלי בצנתור באמצעות MitraClip בחולים עם אי ספיקת לב עם MR משנית חמורה.

המחקר כלל חיפוש בספרות המקצועית במאגרי PubMed, Cochran CENTRAL ו-Embase וכלל מחקרים שהשוו טיפול רפואי שכלל תיקון של המסתם המיטרלי בצנתור באמצעות MitraClip לטיפול רפואי ללא הליך זה, בחולי אי ספיקת לב עם MR משנית חמורה. במחקר נעשה שימוש במודל של השפעות-אקראיות בשיטת Mantel-Haenszel לניתוח הנתונים.

המחקר כלל ארבעה מחקרים, 2 מחקרים אקראיים מבוקרים ו-2 מחקרים לא אקראיים. סך הכל 1,421 חולים נכללו במטא-אנליזה, מתוכם 746 חולים עברו תיקון של המסתם המיטרלי בצנתור ו-675 חולים קיבלו טיפול רפואי בלבד (ללא התיקון). בהשוואה לטיפול הרפואי בלבד, תיקון של המסתם המיטרלי בצנתור הפחית משמעותית את התמותה מכל הסיבות (יחס סיכויים- 0.58, רווח בר סמך של 95% - 0.37-0.91; p = 0.02). בנוסף, נצפתה גם מגמה של ירידה משמעותית באשפוזים החוזרים (יחס סיכויים- 0.35, רווח בר סמך של 95% - 0.12-1.00; p = 0.05). שיעור הסיבוכים לאחר הפרוצדורה נעו בין 7.5 ל-12.6%.

מטא-אנליזה זו הראתה כי תיקון של המסתם המיטרלי בצנתור באמצעות MitraClip, בנוסף לטיפול הרפואי, בקרב חולי אי ספיקת לב עם MR משנית חמורה, מספק תועלת הישרדותית ועשוי להפחית את האשפוזים בהשוואה לטיפול רפואי בלבד.

מקור: 

Vallakati A. et al. (2020) Cardiology. Published online..

נושאים קשורים:  החלפת מסתם,  רגורגיטציה מיטרלית,  צנתור,  מחקרים
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו