תסמיני גיל המעבר 09.02.2021

יעילות רזברטרול להקלה על כאב כרוני לאחר גיל המעבר

מחקר זה הראה כי טיפול ברזברטרול יכול להפחית כאבים כרוניים ולשפר את איכות החיים הקשורה לתקופת גיל המעבר

טיפול הורמונלי לנשים בגיל המעבר (צילום: אילוסטרציה)

עקב החשש שעולה מטיפול הורמונלי לאחר גיל המעבר, נשים זקוקות לאופציות טיפוליות חלופיות לניהול תסמינים הקשורים לגיל המעבר ולשיפור רווחתן.

מחקר פיילוט קודם בן 14 שבועות בחן את הטיפול ברזברטרול (resveratrol, סוג של phytoestrogen) והשפעתו על רווחת המטופלת, כולל על כאב כרוני - תלונה שכיחה בקרב נשים לאחר גיל המעבר. מטרת מחקר זה היתה לאשר את היתרונות הללו במחקר גדול יותר וארוך טווח.

מחקר זה הוא חלק ממחקר "רזברטרול להזדקנות בריאה אצל נשים", מחקר התערבות מוצלבת, אקראי, כפול סמיות, מבוקר פלצבו, דו-תקופתי, שבדק נטילת רזברטרול (75 מ"ג פעמיים ביום) בקרב 125 נשים בריאות לאחר גיל המעבר, על מנת להעריך את השפעותיו על ביצועים קוגניטיביים (תוצאות שפורסמו במקום אחר).

היבטים של רווחה, כולל תחושת כאב, מצב רוח ודיכאון, תסמיני גיל המעבר, איכות השינה ואיכות החיים הוערכו באמצעות שאלונים כתוצאים משניים. ההיענות המוחית להיפרקפניה נמדדה כסמן לתפקוד מוחי.

מחקר זה הראה כי נטילת רזברטרול הפחיתה את הכאב (P <0.001), במיוחד אצל נשים הסובלות מעודף משקל; בנוסף, נראה כי נטילת רזברטרול הובילה לשיפור משמעותי בתגובתיות כלי הדם המוחיים להיפרקפניה (R = -0.329, P = 0.014). תסמיני גיל המעבר הסומטיים (P = 0.024) והרווחה הכללית של המטופלות (P = 0.010).

תוצאות מחקר זה מאששות את מחקר הפיילוט שמצא כי רזברטרול יכול להפחית כאבים כרוניים בדלקת מפרקים ניוונית הקשורה לגיל ולשפר את איכות החיים הקשורה לגיל המעבר אצל נשים לאחר גיל המעבר. תוצאים אלו לא השתנו במשך 12 חודשים לפחות וקשורים לשיפור בתפקוד מערכת כלי הדם.

מקור:

Zaw T. et al. (2021) Menopause. 28(1):40-49.

נושאים קשורים:  מחקרים,  כאבים כרוניים,  רזרבטרול,  תסמיני גיל המעבר
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו