רדיקולופתיה צווארית 29.03.2021

רדיקולופתיה צווארית חריפה והבדלים בתוצאי חולים

החוקרים ביקשו לבחון תוצאים קליניים של חולים הסובלים מרדיקולופתיה צווארית חריפה כתוצאה מהרניאציה של דיסקים וכתוצאה מאוסטאופיטים

במחקר שתוצאותיו פורסמו בכתב העת Pain Medicine חוקרים ביקשו לבחון תוצאים קליניים של חולים הסובלים מרדיקולופתיה צווארית חריפה כתוצאה מהרניאציה של דיסקים ואוסטאופיטים.

במחקר השתתפו 60 חולים עם רדיקולופתיה צווארית שמשכה חודש ומטה. קריטריוני ההכללה היו כאבים רדיקולופתיים גדולים יותר מאשר כאבים אקסיאליים וציון כאב של 4 ומעלה (מתוך 10) בסולם כאב מספרי. כלל המשתתפים סבלו מתסמין מוטורי, סנסורי או שינוי ברפלקסים (לפחות אחד מהנ"ל). מעקב אחרי החולים בוצע לאחר שישה שבועות, 3, 6 ו-12 חודשים.

התוצאים שנבדקו כללו תוצאי כאב בצוואר ובגפה עליונה, אינדקס נכות צווארית, שימוש בתרופות, שימוש באופיאטים וצורך בניתוח.

תוצאות המחקר הדגימו הפחתה של יותר מ-75% בכאב ב-77% מהחולים עם הרניאציות ו-66% מהחולים עם אוסטאופיטים (p>0.05) לאחר 12 חודשים.

ציון כאב של 2 מטה בחודשים 6-12 נצפה ב-86% מהחולים עם הרניאציות ו-81% מהחולים עם אוסטאופיטים (p>0.05).

בכל פגישות המעקב שבוצעו, נצפו רווחי סמך חופפים עבור ציוני כאב בחולים עם הרניאציות ועם אוסטאופיטים. לאחר 12 חודשים, 7% מהחולים עם הרניאציות ו-11% מהחולים עם אוסטאופיטים עברו ניתוח (p>0.05) ובנוסף, לאחר 12 חודשים, 7% מהחולים עם הרניאציות ו-9% מהחולים עם אוסטאופיטים צרכו אופיאטים.

החוקרים סיכמו כי רוב החולים עם רדיקולופתיות צוואריות חריפות משתפרים ואין הבדל משמעותי בין התוצאים של חולים עם רדיקולופתיה כתוצאה מבלט דיסק וכתוצאה מאוסטאופיטים.

מקור:

William Jeremy Beckworth, MD, Benjamin A Abramoff, MD, Iain M Bailey, MD, Sook Yoon, MD, Monica Umpierrez, MD, Aparna Kakarala, MD, Jacob Y Lee, DO, Laura A Ward, MSPH, Marly N Dows-Martinez, MD, S Tim Yoon, MD, PhD, Acute Cervical Radiculopathy Outcomes: Soft Disc Herniations vs Osteophytes, Pain Medicine, Volume 22, Issue 3, March 2021, Pages 561–566,

נושאים קשורים:  מחקרים,  רדיקולופתיה צווארית,  אוסטאופיטים,  הרניאציה,  כאב
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו