נגיף הקורונה 23.05.2021

תסמינים נפשיים באמהות בירדן בתקופות סגר במגיפת הקורונה

בתקופת הסגר עקב מגיפת הקורונה נרשמה עלייה בתסמיני דיכאון, חרדה ודחק בקרב אמהות בירדן, לצד עלייה באלימות במשפחה

המחקר בחן שינויים מדווחים במצב נפשי ואורח חיים במהלך הסגר בתקופת מגיפת הקורונה העולמית באמהות בירדן. מטרות המחקר כללו בדיקה של רמת הדיכאון, חרדה, תסמיני דחק והקשר שלהם למשתנים דמוגרפיים ומשתנים של אורח החיים. כמו כן, החוקרים בחנו את ההבדלים במצב הנפשי בין קבוצות מרקעים דמוגרפיים וסוציואקונומיים שונים. לבסוף, הוערכו השינויים באורח החיים של האימהות במהלך הסגר.

החוקרים פיתחו שאלון שעליו ענו 2,103 אמהות. המשתתפות ענו על שאלונים בנושא נתונים דמוגרפיים, דיכאון, חרדה, מדד דחק (DASS-21) ואורחות חיים. זאת על מנת להשוות את הנתונים לאלה של אמהות לפני הסגר. חושבו ציוני דיכאון, חרדה ודחק ונערכה השוואה, תוך התחשבות בנתונים דמוגרפיים כמו הכנסה, השכלה, סטטוס תעסוקתי ועיר מגורים.

תוצאות המחקר הדגימו שאמהות עם הכנסה נמוכה יותר, השכלה נמוכה יותר, מובטלות או שחיו בערים מחוץ לעיר הבירה בירדן דיווחו על יותר דיכאון, חרדה ותסמיני דחק (p<0.005). שינויים באורח החיים כללו עלייה במשקל, זמן רב יותר שהוקדש ללימוד ילדים בבית, רמת אלימות גבוהה יותר בבית וזמן רב יותר שהוקדש לטיפול בבני המשפחה (עלייה ממוצעת של חמש שעות ביום).

החוקרים הסיקו שהסגר גרם לעלייה בבעיות נפשיות בקרב אמהות בירדן. הענקת סיוע נפשי לאמהות הוא מטרה חשובה שיש להתייחס אליה.

מקור:

Malkawi, S.H., Almhdawi, K., Jaber, A.F. et al. COVID-19 Quarantine-Related Mental Health Symptoms and their Correlates among Mothers: A Cross Sectional Study. Matern Child Health J 25, 695–705 (2021). https://doi.org/10.1007/s10995-020-03034-x

נושאים קשורים:  מחקרים,  קורונה,  סגר,  דיכאון,  חרדה,  Covid-19
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו