טרשת נפוצה 07.06.2021

סולם סטטוס מוגבלות אלקטרוני חדש מאפשר ניטור נכות בטרשת נפוצה

החוקרים פיתחו EDSS מדיד, אלקטרוני, בלתי מפוקח ותלוי מטופל שיכול לתאר את המוגבלות הנובעת מטרשת נפוצה בקשת רחבה של חומרה

אצל אנשים עם טרשת נפוצה, סולם סטטוס המוגבלות המורחב (EDSS) הוא הסטנדרט להערכת מוגבלות, אך התלות שלו בפגישה פנים מול פנים שלו מגבילה את השתתפות המטופלים במחקר ובהערכות קליניות.

מטרת המחקר היתה לפתח ולתקף EDSS מדיד, אלקטרוני, בלתי מפוקח ותלויי מטופל אשר יוכל לתאר את המוגבלות הנובעת מטרשת נפוצה בקשת רחבה של חומרה.

במחקר נכללו 136 מטופלי טרשת נפוצה מבוגרים, אשר התחלקו באופן שווה לקבוצות EDSS. כל מטופל השלים את הבדיקה האלקטרונית החדשה רגע לפני או מיד לאחר שבוצעה הערכה נוירולוגית על ידי קלינאי טרשת נפוצה לקביעת תוצאת EDSS. בקבוצת הוולידציה, הגיל הממוצע היה 50.6 (טווח=26-80) והערכת ה-EDSS החציונית היתה 3.5. תוצאות שני המבחנים (המסורתי והחדשני) תאמו ברמת הנקודה ב- 86% מהבדיקות.

החוקרים סיכמו כי המבחן החדש נמצא בהתאמה גבוהה עם EDSS. עבור שימוש קליני, המבחן החדש יוכל לאפשר ניטור ארוך טווח של נכות המטופל. לגבי מחקר, המבחן יוכל לספק מדידות אמינות ומהירות, כאשר יידרשו פחות פגישות פרונטאליות עם המטופלים לצורך הערכה.

מקור:

Andrew R Romeo et. al (2020) Multiple Sclerosis Journal DOI: https://doi.org/10.1177/1352458520968814

נושאים קשורים:  מחקרים,  טרשת נפוצה,  מדידת תוצאים,  בריאות אלקטרונית,  מוגבלות
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו