היסטרקטומיה 18.07.2021

השמנת יתר הובילה לשימוש מוגבר בנרקוטיקה לאחר היסטרקטומיה

במחקר נמצא שימוש מוגבר בנרקוטיקה במטופלות עם השמנת יתר לאחר שעברו הרדמה כללית במסגרת ניתוח כריתת רחם בגישה פולשנית מינימלית

שליטה טובה על כאב ביחידת ההתאוששות (PACU) נמצאה כקשורה באופן ישיר לשביעות רצון כוללת אצל מטופלות. זיהוי של מטופלות הנמצאות בסיכון מוגבר לשימוש משמעותי יותר בנרקוטיקה לאחר ניתוח יכול לסייע בהתערבויות מניעה להפחתת הצורך בנרקוטיקה.

מטרת המחקר היתה לקבוע האם מסת גוף גבוהה אצל מטופלות אשר עברו היסטרקטומיה לפרסקופית היתה אחראית לצורך מוגבר בשימוש בנרקוטיקה ב-PACU.

החוקרים ערכו מחקר רטרטוספקטיבי של סקירת תיקים רפואיים מנותחות אשר נותחו בין השנים 2008 ל-2020 על ידי ארבעה מנתחים שעברו תת התמחות בניתוח בגישה פולשנית מינימלית וניתחו בטכניקה דומה. במחקר נכללו מטופלות בגילאי 18 עד 60 אשר עברו היסטרקטומיה לפרוסקופית. נשים שעברו פרוצדורות נוספות במקביל כמו תיקון רצפת אגן לטיפול בבריחת שתן, או הסרה של אנדומטריוזיס, הוחרגו מן המחקר. החוקרים אספו נתונים לגבי גיל, משקל רחם, אובדן דם מוערך, משך ניתוח ונרקוטיקה שניתנה ב-PACU.

במחקר נכללו 185 מטופלות. המשתתפות חולקו לשתי קבוצות על פי הימצאותן עם מסת גוף נמוכה מ-30 קילוגרם/מטר רבוע (n=60) או שווה/גדולה מערך זה (n=125). ניתוחים סטטיסטיים הראו כי שתי הקבוצות היו דומות מבחינת מאפייני גיל, משך ניתוח, אובדן דם בעת הניתוח ומשקל רחם.

סך השימוש בנרקוטיקה ב-PACU בקבוצת הנשים אשר היו עם מסת גוף גבוהה היה גבוה ב-6.76 יחידות אקווילנט מיליגרם מורפין בהשוואה לקבוצת הנשים שהיו עם מסת גוף נמוכה יותר (P=0.01).

לסיכום ועל פי תוצאות המחקר, מטופלות עם השמנת יתר אשר עברו היסטרקטומיה לפרוסקופית היו בסיכון מוגבר לשימוש גבוה יותר בנרקוטיקה ב-PACU ובשל כך מהוות אוכלוסיה פוטנציאלית להתערבות יזומה מניעתית נטולת נרקוטיקה לטיפול בהפחתת כאב לאחר הניתוח.

מקור:

A.T. Do  et. al (2021) AJOG DOI: https://doi.org/10.1016/j.ajog.2021.04.097

נושאים קשורים:  מחקרים,  היסטרקטומיה,  נרקוטיקה,  השמנת יתר
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו