אטרופיה וולווגינאלית 10.08.2021

לייזר מסוג fractional CO2 לעומת אסטרוגן לטיפול בתסמינים גניטו-אורינאריים

מטרת המחקר היתה להשוות את היעילות של לייזר מסוג fractional CO2 לזו של אסטרוגן ואגינאלי במסגרת טיפול בתסמונת הגניטו-אורינארית אצל נשים בגיל המעבר

במחקר הנוכחי השוותה היעילות של לייזר מסוג fractional CO2 לזו של אסטרוגן וגינאלי במסגרת טיפול בתסמונת הגניטו-אורינארית אצל נשים בגיל המעבר.

החוקרים ערכו ניסוי קליני מבוסס הקצאה אקראית אשר כלל 25 נשים בגיל המעבר. המשתתפות היו בגילאים 50-65 עם רקע של אמנוריאה במשך שנה לפחות ורמת הורמון FSH של >40 יחידות אינדקס/ליטר. הנשים הוקצו באופן אקראי לאחת משתי קבוצות: קבוצת טיפול עם לייזר (n=13) וקבוצת טיפול עם אסטרוגן טופיקאלי ואגינאלי (n=12). שינויים בעובי האפיתל הוגינאלי, אינדקס Frost, והבשלת תאים נותחו בשתי הקבוצות. כמו כן, הפעילות המינית של הנשים הוערכה. הערכות סובייקטיביות התבצעו על ידי בדיקה גופנית.

תוצאות ניתוחים היסטולוגיים הראו עלייה משמעותית בעובי האפיתל הוגינאלי בעקבות הטיפול עם לייזר (p<0.001) וכן בעקבות טיפול עם אסטרוגן (p=0.001). קבוצת הטיפול עם אסטרוגן הראתה מגמה של התייצגות עם תוצאות גבוהות יותר של אינדקס בשלות בסוף הטיפול בהשוואה לקבוצה השנייה.

תפקוד מיני השתפר משמעותית לאורך זמן בקבוצת האסטרוגן (p<0.001) וכן בקבוצת הלייזר (p<0.001). תוצאות ההערכה הסובייקטיבית בבדיקה גופנית הצביעו על שיפור משמעותי במצב האטרופיה בשתי הקבוצות.

החוקרים סיכמו כי ממצאי המחקר הצביעו על כך שטיפול עם לייזר היה אפקטיבי אצל נשים עם אטרופיה וולווגינאלית.

מקור:

Dutra Paula Fernanda Santos Pallone  et. al (2021) Menopause DOI:  10.1097/GME.0000000000001797

נושאים קשורים:  אטרופיה,  לייזר,  אסטרוגן,  מחקרים,  גיל המעבר
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו