דיקור 13.10.2021

תיאור מקרה: דיקור לטיפול בעצירות

טיפול בדיקור הוביל להטבה משמעותית אצל מטופלת הסבלה מעצירות על רקע אופיואידים

דיקור סיני (צילום: אילוסטרציה)

השימוש בדיקור לטיפול בעצירות פונקציונלית נחקר רבות. עם זאת, לא נצפו מחקרים רבים על דיקור לטיפול בעצירות הנגרמת משימוש באופיואידים.
בתיאור מקרה שפורסם בכתב העת 'Journal of Pain and Symptom Management' תוארה אישה בת 70 אשר אובחנה לאחרונה במיאלומה נפוצה, אשר מחלתה התגלתה בעקבות תלונות של כאבי גב קשים שהובילו אותה לחדר המיון. הטיפול שניתן לה לכאב כלל שימוש עולה באופיואידים עד שנצפתה הטבה בתחושת הכאב.

אשפוזה בבית החולים הסתבך כאשר הופיעה עצירות על רקע השימוש באופיואידים, אשר גרמה לכאב בטן, בחילות וחסימת מעיים. תסמינים אלו הופיעו על אף מתן אגרסיבי של משלשלים אוסמוטיים וממריצים, וכן נרות רקטליים וחוקנים.

טרם הכנסת זונדה לצורך הטיפול בחסימת המעיים, המטופלת ביקשה לנסות טיפול בדיקור על מנת להקל על תסמיני העצירות. זמן קצר לאחר הטיפול בדיקור, המטופלת ביצעה מספר יציאות, וחוותה הקלה בכאב הבטן והבחילות. כמו כן, המטופלת לא נזקקה לבסוף להכנסת זונדה.

המסקנות שעלו ממקרה זה הן שדיקור הניתן לטיפול בעצירות כתוצאה משימוש באופיואידים עשוי להקל על תסמיני העצירות ללא צורך בהתערבות תרופתית. עם זאת, מחקרים נוספים נדרשים על מנת לקבוע את הגישה הטיפולית המתאימה ביותר לכך.

מקור:

Olson, E. A., Metzger, A. K., Mallory, M. J., & Mackey, R. M. (2021). Opioid-induced constipation and acupuncture: A case discussion. Journal of Pain and Symptom Management, 62(4), 876–880. https://doi.org/10.1016/j.jpainsymman.2021.01.135

נושאים קשורים:  עצירות,  דיקור,  אופיואידים,  כאב,  חסימת מעיים,  תיאור מקרה
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו
אנונימי/ת
17.10.2021, 21:14

לפי נסיון שלי מעל 40 שנים טיפול במחטים סינם יעיל מאות גם במחלות ראומטיזם מחת נפשי והפסקת עישון